printlogo


مدیر قرارگاه کمک‌ های مردمی قم مطرح کرد:
کمک بیش از دومیلیاردی مردم قم به مناطق سیل زده/استقرار کارخانه قالیشویی قم در پل دختر/فعالیت 18پزشک متخصص در مناطق سیل زده
کد خبر: 7112
مدیر قرارگاه کمک‌ های مردمی قم با اشاره به کمک روزانه 200 جهادگراز قرارگاه در مناطق سیل زده، گفت:مردم قم بیش از دو میلیاردتومان کمک غیر نقدی کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد خامه یار پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات ستاد اقامه نماز قم در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که در ابتدای سال، با جاری شدن سیل در استان گلستان، به عنوان نماینده قم در استان گلستان حضور یافتیم و مشغول به خدمات رسانی به مردم سیل زده شدیم، اظهار داشت: پس سیل در لرستان نیز براساس ضرورت دراین استان حضور یافتیم.

وی افزود: با توجه به تجربه و سابقه این قرارگاه در زلزله های رودبار، منجیل، بم، ورزقان و کرمانشاه؛ درخواست شد که در استان لرستان به عنوان نماینده استان قم حضور یابیم و خدماتی را ارائه دهیم.

بالکرد ارتش در اختیار قرارگاه است
وی با اشاره به برگزاری جلسه های این قرارگاه با نهادهای مختلف در منطقه از جمله ارتش گفت: ارتش یک بالگرد را در اختیار قرارگاه کمک‌ های مردمی قم در شهر پلدختر با هشت پرواز و انجام ماموریت های گوناگون قرار داد.

خامه یار افزود: در این مدت کمک رسانی های قرارگاه کمک‌ های مردمی قم در شهر پلدختر به چهار صورت پیاده، قایق، بالگرد و پل معلق صورت گرفت و امداد و خدمات رسانی به مردم منطقه همچنان توسط این قرارگاه ادامه دارد.

انجام 1250ماموریت توسط آتش نشانی قم
وی اظهار کرد: علاوه بر مردم شریف قم که قرارگاه مورد اعتماد آنها بود؛ نهادهایی مانند آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به همراه خادمان این آستان بسته های غذایی و بهداشتی مختلفی را در منطقه توزیع کردند.

وی به فعالیت ها و همکاری های نهادهای دیگری مانند سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، استانداری، کمیته امداد امام خمینی، آموزش و پرورش، بانک ها، مدیریت بحران، راهداری، انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و بین راهی، راه آهن، یاوران نماز و آتش نشانی قم در پلدختر اشاره و اظهار کرد: آتش نشانی یک هزار و 250 عملیات امدادی، لجن کشی و آب کشی در این شهر انجام داد.

وی با بیان این که قرارگاه مذکور مرکزی برای نیروهای داوطلب در منطقه پلدختر است، افزود: مردم استان هایی همچون اصفهان، همدان، یزد، سمنان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران نیز کمک هایی به این قرارگاه ارسال کردند و نیروهای جهادی ما از قشرهای مختلف از جمله ائمه جمعه بودند.

خامه یار با بیان این که یک ایران کوچک در منطقه پلدختر برای کمک رسانی به مردم سیل زده این منطقه شکل گرفته بود، گفت: کمک ها به صورت های گوناگونی مثل توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی بود که با حفظ شان و کرامت مردم به صورت خانه به خانه توزیع شد.

خامه یار به انجام مسائل فرهنگی و حضور طلاب در منطقه اشاره کرد و افزود: اقامه نماز جماعت، برگزاری جُنگ شادی، جشن نیمه شعبان و اهدای اسباب بازی به کودکان از جمله فعالیت های دیگر این قرارگاه در منطقه با مشارکت سایر نهادها بود.

فعالیت 18پزشک متخصص وفوق تخصص در مناطق سیل زده
وی با اشاره به پاکسازی یک هزار باب منزل از گل و لای توسط نیروهای جهادی از نهادهای مختلف ادامه داد: در بخش درمانی نیز 18 پزشک متخصص و فوق متخصص در منطقه حضور یافتند و 23 روستا را زیر پوشش قرار دادند.

وی با بیان این که به مدت 17 روز 85 هزار پُرس غذای گرم بین مردم توزیع شد، اضافه کرد: توزیع پنج تریلی آب معدنی و اهدای 100 کارت هدیه سه میلیون ریالی توسط خیران به افراد آسیب پذیر زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی از دیگر کارهای انجام شده است.

خامه یار اظهار کرد: 31 منزل فرهنگیان پلدختر که نیازمند تعمیر و بازسازی است، توسط آموزش و پرورش استان قم مورد مرمت و بازسازی قرار خواهد گرفت.

فعالیت 200جهادگر قمی در مناطق سیل زده
وی با تقدیر و سپاسگزاری از همکاری تمامی ارگان ها اظهار کرد: روزانه 200 نیروی جهادی با همکاری ارگان های گوناگون، در مناطق سیل زده به یاری این قرارگاه آمدند و خدمات رسانی کردند.

خامه یار خاطرنشان کرد: نیروهای راهداری قم در این مدت در کنار راهداری استان های دیگر مشغول فعالیت و ترمیم راه های شهرستان پلدختر هستند.

وی با بیان این که مردم مناطق سیل زده، تنها نیازمند کمک های مادی نیستند، گفت: سیل اخیر خسارات مالی و جانی به مردم وارد کرد و روحیه مردم این مناطق را نیز تحت تاثیر قرارداد، بنابراین با برگزاری جشن هایی در نیمه شعبان و نیز مراسم عروسی یک زوج جوان، تلاش شد که در زمینه تقویت روحی مردم منطقه نیز اقدام شود.

پیش بینی برای ارسال 5هزار بسته غذایی بهداشتی در ماه رمضان
مدیر قرارگاه کمک‌ های مردمی قم در شهر پلدختر همچنین از بسته بندی پنج هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی به منظور توزیع در ماه مبارک رمضان خبر داد.

خامه یار خاطرنشان کرد: بسیاری از جهیزیه های دختران جوان در منطق سیل زده به طور کامل ازبین رفته است که به 28 زوج جوان، پس از استقرار در این زمینه کمک صورت می گیرد.

استقرار کارخانه قالیشویی قم در پل دختر
وی با بیان این که یک تریلی چادر و پتو کمک های مردمی قم به استان خوزستان ارسال شد، گفت: این کمک ها به دلیل عدم نیازدر این استان، به خوزستان ارسال شد و تاکنون تعداد یک هزار بیل، چکمه و فرغون نیز توسط افراد نیکوکار خریداری شده است.

وی ادامه داد: با استقرار یک کارخانه قالی شویی در پلدختر، روزانه تعداد 150 فرش و پتو شسته می شود.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/7112