printlogo


راهکارهای تمیز کردن مبلمان و انواع پارچه مبلی
کد خبر: 7237
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، راهکارهای تمیز کردن مبلمان و انواع پارچه مبلی

یکی از مسائل آزاردهنده به ویژه برای افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند تمیز کردن موی حیوانات از روی مبلمان است. این مسئله علاوه بر اینکه روی ظاهر مبلمان تاثیر می‌گذارد ممکن است باعث نابسمان شدن فضای خانه و خراب شدن زودهنگام روکش و کاور مبل هم بشود. در تمیز کردن موی حیوانات اهلی از روی مبلمان بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
  • برای گرفتن موی حیوانات از روی مبل و صندلی بهتر است از برس پرزگیر مخصوص لباس استفاده کنید.
  • برای این کار می‌توانید از رول چسب‌های پاک کننده موی حیوانات نیز بهره ببرید.
  • درصورتیکه به این رول‌های چسب موی حیوانات دسترسی ندارید. می‌توانید کمی چسب نواری را به نحوی دور دست خود بپیچانید که روی چسبنده ان به بیرون باشد و سپس آن را روی مبلمان کشیده و بدین وسیله موها و پرزها را بگیرید.

پارچه مبلی کتان
کتان پارچه‌ای است که اغلب برای روکش و کاور مبل بسیار پر کاربرد است اما با این وجود دوام آن به عوامل زیادی از جمله تعداد تار و پود استفاده شده در بافت پارچه مبل بستگی دارد. اگر پارچه کتانی که برای روکش مبل به کار برده می‌شود، از قبل شسته شده باشد، تمیز کردن آن با محلول صابون و آب مشکلی نخواهد داشت اما عاقلانه این است که پیش از اقدام برای تمیز کردن مبلمان، حتما برچسب‌ها و دفترچه مبل را مطالعه کنید. پارچه‌های مبل کتان اغلب در معرض نور خورشید رنگ پریده می‌شوند، بنابراین باید همواره چه در مورد مبلمان اداری و چه مبلمان منزل به این نکته توجه داشته باشید.

پارچه مبلی کتان ناخالص
این نوع پارچه‌ها که اغلب از ترکیب کتان با مواد دیگری تولید می‌شوند مقاوم بوده و برای مبلمان منازل کاربرد زیادی دارند. چنانچه از مبلمان دارای این نوع کاور مبل بصورت روزانه استفاد همی‌کنید، می‌توانید از مواد ضد لک برای محافظت از روکش استفاده کنید.
پارچه مبلی برزنتی
این نوع پارچه روکش مبل برای مبلمان اتاق‌های خانوادگی فوق‌العاده است زیرا از دوام زیادی برخوردار است. سطح صاف این پارچه چرک و دوده را نشان داده و ذرات گرد و خاک را نگه می‌دارد بنابراین جارو کردن مداوم آن از الزامات نگهداری می‌باشد. حتی اگر این جنس را برای مبلمان اداری نیز استفاده می‌کنید و چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، باز هم باید بصورت مداوم روی آن جارو برقی کشیده شود.
پارچه لینن
مبلمان دارای روکش و کاور مبل لینن برای اتاق نشیمن و برای اتاق بزرگسالان بهترین گزینه است. این پارچه نیز درصورت امکان نباید در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرد.
پارچه گلدار
پارچه‌های گلدار مواج بسیار رسمی هستند. این نوع پارچه‌ها و کاور مبل باید مرتبا به آرامی جارو شوند تا از پوسیدگی پارچه جلوگیری شود.
پارچه‌های میکروفایبر (بافت ریز)
استفاده از این نوع روکش و کاور مبل در صنعت مبلمان جدید است. این نوع پارچه‌ها دارای تنوع رنگی بسیار گسترده‌ای هستند و لذا می‌توان برای مبلمان اداری نیز با توجه به رنگبندی فضا، رنگ مورد نظر را به راحتی انتخاب کنید. این نوع پارچه نسبت به سایر انواع روکش مبل، در مقابل لکه‌ها مقاوم‌تر است و لکه‌ها را به راحتی می‌توان با استفاده از آب و صابون از روی آن پاک کرد. این نوع پارچه مبلی برای خانه‌هایی که بچه خردسال و کودک دارند بهترین گزینه است.
پارچه چرمی
مبلمان چرمی را باید به آرامی جاروبرقی کشید و در صورت نیاز با یک حوله کمی نم‌دار آن را تمیز کرد. برای تمیز کردن این نوع مبل می‌توانید از پاک‌کننده مخصوص چرم استفاده کنید. مبلمان چرمی یکی از گزینه‌های موجود برای مبلمان اداری به حساب می‌آید.
پارچه‌های پشمی و ترکیب پشم
این نوع پارچه‌ها مقاوم و بادوام هستند و برای کاناپه و صندلی‌ها بهترین گزینه هستند. در صورت لکه گرفتن کاور مبل از جنس پارچه‌های ترکیبی پشمی، می‌توان تنها جای لکه را شستشو داد.
پارچه روکش مبلی ابریشمی
ابریشم یکی از پارچه‌های ظریفی است که برای مبلمان اتاق بزرگسالان مانند اتاق‌های رسمی و به عنوان مبلمان اداری در دیدارهای دیپلماتیک و فوق‌العاده رسمی کاربرد دارد. در صورتی که کاور مبل ابریشمی کثیف شود و یا لکه دار شود، باید به صورت تخصصی اقدام به تمیز کردن آن کرد. این نوع پارچه نیز باید از تابش مستقیم نور خورشید تا حد امکان دور نگه داشته شود.
روکش مبلی جیر
پارچه جیر را می‌توان با یک برس نرم جارو کشید. برای تمیز کردن این نوع کاور مبل باید از مواد تمیزکننده مخصوص پارچه‌های جیر استفاده کنید و هرگز آن‌ها را با آب تمیز نکنید.
ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.









انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/7237