printlogo


تحریم های ظالمانه و اهمیت بالای رونق تولید
کد خبر: 7361
جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه‌ای که از عمر خودش می‌گذرد تنها عرصه‌ای که نتوانسته به معنای واقعی کلمه خودکفا شود اقتصاد بوده و دشمن نیز با شناسایی هم این نقطه‌ضعف به دنبال ضربه زدن به‌نظام است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه‌ای که از عمر خودش می‌گذرد تنها عرصه‌ای که نتوانسته به معنای واقعی کلمه خودکفا شود اقتصاد بوده و دشمن نیز با شناسایی هم این نقطه‌ضعف به دنبال ضربه زدن به‌نظام است.

رهبر انقلاب در ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۳ از بستن چاه‌های نفت و شکل‌گیری اقتصاد کشور بر اساس تولیدات غیرنفتی به‌عنوان «آرزوی واقعی» خود نام‌برده و همگان را به تلاش در مسیر تحقق این مهم فراخواندند:
«آرزوی واقعی من- که البته ممکن است به این زودی‌ها قابل تحقق نباشد- این است که ما در چاه‌های نفت را ببندیم و اقتصاد خود را بر اساس کالاها و محصولات غیرنفتی بنیاد نهیم. یعنی فرض کنیم این کشور، کالایی به نام نفت ندارد.»

این تنها گوشه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در دهه‌ای 70 است که در آن بارها بر روی اقتصاد بدون نفت تأکید کرده و تحقق آن را خواستار می‌شوند.

درواقع رهبر انقلاب با دوراندیشی خودشان به‌خوبی پاشنه‌ای آشیل کشور را شناسایی کرده و از همان زمان مسئولان به‌خصوص قوه مجریه را در جریان کار قراردادند.

به عبارت ساده‌تر جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه‌ای که از عمر خودش می‌گذرد تنها عرصه‌ای که نتوانسته به معنای واقعی کلمه خودکفا شود اقتصاد بوده و دشمن نیز با شناسایی هم این نقطه‌ضعف به دنبال ضربه زدن به‌نظام است.

بااین‌حال رهبر انقلاب در یک دهه‌ای اخیر بار دیگر بر روی اقتصاد مقاومتی و درون‌زا تأکید داشتند تا با بی‌نیاز شدن از کشورهای بیگانه نه‌تنها بتوانیم جزء اقتصادهای برتر منطقه شویم بلکه با صادرات محصول کشورهای دیگر را محتاج خود کنیم.

به‌هرحال هرچند اقداماتی در این زمینه صورت گرفت اما این اقدامات به‌اندازه‌ای نبوده که بتواند گره‌گشا باشد.

رهبر انقلاب شعار امسال را رونق تولید قراردادند تا شاید تلنگری به مسئولان باشد درزمینهٔ اقتصادی به داشته‌ها و توانمندی‌های داخلی تکیه کنند.

البته رونق تولید در شرایط کنونی بهترین راه‌حل برای کشور است چراکه با وضع تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفتی رونق تولید می‌تواند نیازهای ارزی کشور را تأمین کند.

درواقع توانمندسازی تولیدکنندگان داخلی در گام اول و در گام دوم صادرات کالاهای تولید داخل که با توجه به پایین بودن قیمت کالاهای ایرانی در کشورهای دیگر می‌تواند تا حدودی گره‌گشای مشکلات کشور باشد.
البته نباید این مهم را نیز فراموش کنیم که برای رسیدن به این هدف تولیدکنندگان داخلی از سوی مردم و مسئولان باید حمایت‌های جدی شوند.

درواقع مردم با خرید کالای تولید داخل باید به رشد، پایداری، ثبات و توسعه‌ای کارخانه‌ها داخلی کمک کنند و در سوی مقابل مسئولان نیز با حمایت خود از تولیدکنندگان زمینه صادرات محصولات آن‌ها را فراهم کنند.



انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/7361