printlogo


نماینده سابق مجلس:
اقدام برجامی رئیس جمهور، اقدامی مثبت بود که البته باید جدی تر مطرح می شد
کد خبر: 8072
نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی اقدام اخیر دولت در قبال تعهدات برجامی را اقدامی مثبت و در عین حال دیرهنگام خواند که می توانست جدی تر هم مطرح شود.
علی ایران پور در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با بیان این که موضوع برجام یکی از مهم ترین مباحث نظام در سال های اخیر بوده است تصریح کرد: بنده در زمانی که مباحث برجام در نظام آغاز شده بود؛ نماینده مردم در مجلس بودم و به همراه 80 نفر از نمایندگان، طرحی سه فوریتی به هیئت رئیسه مجلس ارائه دادیم تا آن نوع مذاکره ادامه پیدا نکند؛ به بیان دیگر برداشت ما این بود که در شرایطی که آمریکا هر روز ارعاب ها و تحریم ها را بیشتر نمی کند؛ نباید مذاکره کرد.

وی ادامه داد: به هر حال برجام در آن زمان و البته به شکل شتابزده ای در مجلس تصویب شد و متأسفانه حتی دغدغه های جدی مقام معظم رهبری هم در آن لحاظ نشد؛ یعنی در شرایطی که طرف های مذاکره ما بارها و بارها دشمنی خود را با نظام اسلامی نشان داده بودند اما ما بیش از حدّ به آنان اعتماد کردیم که البته نتیجه بد آن را هم دیدیم.

این کارشناس سیاسی همچنین افزود: امروز در شرایطی هستیم که آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یک مرجع رسمی و تخصصی، بیش از 18 بار اعلام کرده ایران هیچ گونه تخلفی در زمینه موافقت نامه برجام نداشته و به همه تعهدات خود عمل کرده است؛ اما با این حال بهانه جویی های آمریکا و اروپا همچنان ادامه دارد و ضمن آن که اکنون یک سال از خروج آمریکا از برجام می گذرد؛ وعده های پوشالی سایر طرف های مذاکره هم به نتیجه نرسیده است.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی در عین حال اضافه کرد: باید گفت اگر برجام بخواهد ما را از برخی حقوق خود محروم و در برخی موارد دیگر ما را محدود کند و البته ثمری هم برای ما نداشته باشد؛ آن گاه بازی برد – برد دو طرف از بین می رود و در این صورت دلیلی وجود نخواهد داشت که بخواهیم در برجام بمانیم.

وی با تأکید بر این که اقدامات دیگری از نوع اقدام اخیر رئیس جمهور باید در چارچوب برجام و البته با شدت بیشتر ادامه پیدا کند اظهار داشت: مهلت 60 روزه ای که ما به طرف اروپایی داده ایم، نشانه حُسن نیت دوباره ما در چارچوب برجام است که امید است مورد توجه طرف مقابل قرار گیرد.

علی ایران پور همچنین با اشاره به تذکر رهبری معظم انقلاب درباره اقدامات خصمانه کنگره آمریکا علیه ایران اسلامی و ضرورت اقدام متقابل و متناسب مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امید است که همزمان با قدم های محکم تر دولت در این موضوع، مجلس ما هم در همین راستا گام بردارد و تأثیرگذار باشد.  

انتهای پیام/120
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/8072