printlogo


نماینده سابق مجلس در گفتگو با قم فردا:
هیچ جنگی بین ایران و آمریکا رخ نخواهد داد / هدف ترامپ مذاکره با ایران است
کد خبر: 8234
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که هیچ جنگی بین ایران و آمریکا رخ نخواهد داد، گفت: هدف ترامپ مذاکره با ایران است.
احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص حمله احتمالی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: باید درابتدا به این مهم اشاره کنیم که آمریکا به دنبال جنگ با کشورمان نیست بلکه این کشور به دنبال جنگ روانی است.

وی ادامه داد: اگر گذشته را بررسی کنیم آمریکا زمانی که می خواست به عراق حمله کند 160 هزار نیرو در خلیج فارس پیاده کرد و علاوه بر این قبل از حمله به این کشور توسط شورای امنیت سازمان ملل تمام نقاط حساس عراق را شناسایی کرده بود.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکا اگر قصد جنگ با جمهوری اسلامی ایران داشت حداقل باید 150 هزار نیرو را وارد خلیج فارس می کرد در حالی که هم اکنون آمریکا 10 هزار نیرو در عراق ، 2500 نیرو در سوریه 8 هزار نیرو در افغانستان دارد و این کشتی های جنگی که این روزها در خلیج فارس تردد می کنند روال عادی خود را پیگیری می کنند و همواره شاهد این رفت و آمدها در سال های اخیر بوده ایم.

وی با بیان این که آمریکا جنگ اقتصادی و روانی را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد:  متاسفانه در این جنگ دولت مردان در سال های اخیر نشان دادند که در تامین نیازهای اساسی مردم عاجر هستند و همین عامل باعث شده که آمریکا در این زمینه تمرکز کند.

بخشایش اردستانی افزود: نظر من این است آمریکا علاقه ای به جنگ با جمهوری اسلامی ایران ندارد  اما عربستان ، امارات و اسرائیل علاقه دارند که آمریکا را وارد جنگ با ایران بکنند.

وی با بیان این که مذاکره با ایران مورد نیاز آمریکا است، تصریح کرد: ترامپ برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری نیاز به مذاکره دارد و می خواهد به باراک اوباما و جان کری این پیام را بدهد که شما فن مذاکره را بلد نیستید و این من هستم که می توانم مذاکره خوب را انجام دهم.

بخشایش اردستانی افزود: علاوه بر این ترامپ می خواهد به وعده ای انتخاباتی اش عمل کند و بگوید که توافق هسته ای بهتری را با ایران بسته است و الان هم احساس می کند که جان کری مانع مذاکره ایران و آمریکا است


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/8234