printlogo


جدیدترین دستاوردهای موسسه های قم در نمایشگاه قرآن ارائه می شود
کد خبر: 8513
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: جدیدترین دستاوردهای موسسه های قرآنی در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت و رسانه های دیجیتال استان در زمینه های مختلفی همچون نرم افزارهای قرآنی و کتاب هایی درخصوص آموزش و علوم قرآنی برای سنین مختلف ارائه می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی، پنجشنبه شب در حاشیه گشایش هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت و رسانه‌ های دیجیتال استان قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به مناسبت ماه مبارک رمضان، برنامه های گوناگونی در زمینه قرآن کریم دارد که یکی از آنان برگزاری نمایشگاه مذکور است.
وی گفت: بیش از 10 موسسه فعال قرآنی استان در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای خود را به مخاطبان عرضه کرده اند و مراجعان می توانند از نزدیک با فعالیت های آنان آشنا شوند و با مسئولان این موسسه ها به گفت و گو بپردازند.
وی ادامه داد: 10 غرفه رسانه های دیجیتال نیز در ارتباط با مفاهیم و علوم قرآنی در این نمایشگاه برپا شده است و همچنین برنامه های جنبی مانند برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی اجرا می شود.
حسینی کاشانی با اشاره به این که سال گذشته از طرح تعویض قرآن های فرسوده با قرآن های نو استقبال فراوانی صورت گرفت، گفت: با وجود مشکل کاغذ، این طرح در نمایشگاه امسال نیز اجرا می شود و مردم می توانند برای تعویض قرآن های فرسوده به غرفه مربوط در این نمایشگاه مراجعه کنند.
وی گفت: در بخش انتشارات و کتاب های قرآنی، علاوه بر استفاده از ظرفیت واحدهای داخل مجتمع ناشران، غرفه هایی نیز قرآن کریم و کتاب های دینی و مذهبی را به مخاطبان عرضه می کنند.
وی همچنین به برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، معنای زندگی» تا چهارم خردادماه سال جاری در مصلای امام خمینی تهران اشاره و اعلام کرد: در این نمایشگاه نیز نزدیک به 30 موسسه قرآنی استان قم در زمینه های مختلف حضور فعال دارند.
حسینی کاشانی در بخش دیگر سخنان خود، از برگزاری دومین دوره جشنواره مطبوعات استان با همکاری خانه مطبوعات قم خبر داد و گفت: برگزاری دومین دوره آن قطعی می باشد و اعتبار آن تامین شده است و زمان آن در آینده اعلام خواهد شد.
هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت و رسانه‌ های دیجیتال استان قم تا دوم خردادماه امسال، هر شب از ساعت 21:30 تا ١:٣٠ بامداد در مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم برای بازدید عموم دائر است.
در حال حاضر ١٠٣ موسسه قرآنی در استان قم فعالیت می کنند که بسیاری از این موسسه ها دارای فعالیت ملی و بین المللی هستند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/8513