printlogo


اشتغالزایی مناسبی در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد
کد خبر: 8514
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: در حوزه فناوری اطلاعات، در صورت فراهم آمدن بسترهای مناسب، می توان اشتغالزایی خوبی را شاهد باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید حسن هانی طبایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم تصریح کرد: تا کنون بیش از 200 هزار شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوجود آمده است، اما جای کار بسیار بیشتر و گسترده تری دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 2 میلیارد تراکنش بانکی را پشتیبانی کرده ایم، توسعه دولت الکترونیک را باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در منابع دانست و گفت: تمام شبکه های کشور دارای امکانات نسل چهارم اینترنت هستند و این بستر بسیار مناسبی برای کسب و کار است.
وی از رشد سه برابری تولیدات نرم افزاری تلفن همراه خبر داد و گفت: این نرم افزارها با توجه به رشد و ارتقاء استفاده از تلفن همراه در جامعه، می توانند در رفع نیازهای مردم و تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به جامعه بسیار موثر باشند.
وی در پایان با اشاره به حاشیه ها و پیامدهای استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در جامعه، تصریح کرد: اگر فضای مجازی را به دست دشمنان بسپاریم، ضربه سختی خواهیم خورد، اما اگر بتوانیم این فضا را به درستی مدیریت کرده و از پیام رسان های داخلی حمایت کنیم، شاهد آثار و برکات آن خواهیم بود.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/8514