printlogo


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم خبر داد:
کاهش چشمگیر ناهنجاری های اجتماعی و تصادفات در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 9008
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم با اشاره به اینکه هم استانی ها برای کاهش ترافیک و سرقت در لیالی قدر از ناوگان عمومی استفاده کنند، گفت: به دلیل تاثیر معنویت این ماه در رفتارهای اجتماعی ، شاهد کاهش چشمگیر ناهنجاری های اجتماعی و تصادفات در استان هستیم.
 سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به میزان آمار جرائم در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از برکات ماه هایی مانند ماه مبارک رمضان ، ماه محرم و سایر اعیاد و مناسبت های معنوی کاهش ناهنجاری های اجتماعی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به سطح اعتقادات مردم و آن اِرق دینی و معنوی مردم که بر روی رفتارهای اجتماعی تاثیری بسیاری می گذارد آمارهای جرائم کاهش پیدا می کند.

کاهش ناهنجاری های اجتماعی در ماه مبارک رمضان
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم با اشاره به کاهش ناهنجاری های اجتماعی در ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به آمارهایی که در حوزه ناهنجاری های اجتماعی در سطح قم داشته ایم در ماه مبارک رمضان کمتر شده و این ناشی از تاثیر معنویت در رفتارهای اجتماعی و فرهنگ عمومی جامعه است.
وی بیان داشت: در سرجمع جرائم این ماه نسبت به ماه های قبل کاهش چشمگیر آمار را در حوزه های ناهنجاری های اجتماعی را شاهد هستیم؛ در حوزه جرائم خشن هم کاهش چشمگیری داشته ایم و البته در حوزه تصادفات ناشی از وسایل نقلیه و همچنین موتورسیکلت سوارها هم کاهش چشمگیر و خوبی را داشته ایم که امیدواریم این کاهش را بتوانیم تا پایان ماه مدیریت کنیم.
حاجی زاده با اشاره به شب های لیالی قدر، اضافه کرد: با توجه به استقبال مردم برای حضور در اماکن مذهبی مانند حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در این شب ها، حجم ترافیک و تردد درون شهری از روزهای عادی بیشتر شده است که این مسئله باعث بروز ترافیک های کم و بیش پیچیده در شهر مخصوصا هسته ای مرکزی می شود.

همشهری ها در شب های قدر از ناوگان عمومی استفاده کنند
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود پارکینگ ها و زیرساخت های مناسب،  همشهری ها خودروهای خود را در اطراف خیابان های حرم و اماکن مقدس دیگر پارک می کنند که این مسئله باعث به وجود آمدن ترافیک می شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم افزود: البته این رهاسازی خودرو ها در خیابان های اطراف حرم باعث می شود تا تعداد از افراد فرصت طلب، وسایل داخل خودرو را سرقت کنند به همین دلیل تقاضا داریم که همشهری ها از ناوگان عمومی استفاده کنند و همچنین اقلام و اشیا قیمتی خود مانند کیف، ساک دستی و وسایل دیگری که ممکن است سارقین را وادار به سرقت کند را داخل خودرو نگذارند.

موتورسیکلت ها را برای جلوگیری از سرقت در پارکینگ ها قرار دهید
وی ابراز داشت: همچنین موتورسیکلت هایی که در اطراف میادین و فضاهای اماکن برگزار کننده مراسمات لیالی قدر پارک می شود به نوعی ممکن است برای سارقین طمع سرقت را ایجاد کند که ما از همشهری ها تقاضا داریم به دلیل آسان بودن سرقت موتورسیکلت ها و حتی دوچرخه ها برای سارقین حرفه ای ، این وسایل نقلیه خود را در محل های امن مانند پارکینگ ها پارک کنند.

مشارکت و حمایت مردم از طرح های امنیتی و اخلاقی دراستان
حاجی زاده با اشاره به طرح های امنیتی اخلاقی، عنوان داشت: ما در حوزه های مختلفی شاهد مشارکت مردم و حمایت مردم از طرح های امنیتی اخلاقی هستیم.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان با همکاری ستاد امربه معروف و نهی از منکر هر روز طرح هایی را برای ارتقا امنیت اخلاقی دراستان برگزار می کند که بازهم آمارها نشان دهند کاهش این جرائم در استان می باشد.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9008