printlogo


گزارش قم فردا از جلسه امروز شورای شهر؛
موافقت شورا با اخذ اوراق مالی مشارکت اسلامی /معاون شهردار: جذب این اوراق موجب تحول در شهر می‌شود
کد خبر: 9189
شورای اسلامی شهر قم با لایحه اخذ ۲۱ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت اسلامی موافقت کردند، لایحه‌ای که بر اساس گفته‌های معاون شهردار می‌تواند موجب تحول در شهر شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم صبح امروز با حضور هر 13 عضو شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از حضور انقلابی مردم قم در راهپیمایی یوم‌الله روز قدس بر ضرورت خدمت هرچه تمام به مردم تأکید کرد.

مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی جهت اجرای پروژه قطار شهری و اجرای پروژه بازآفرینی شهری و طرح‌های حمل‌ونقل و ترافیک و کاهش آلودگی هوا و اجرای طرح‌های تبدیل پسماند به انرژی را قرائت کرد.

وی ادامه داد: ۲۱ هزار میلیارد ریال در قالب اوراق مالی مشارکت اسلامی برای اجرای طرح قطار شهری، اجرای بازآفرینی شهری با محوریت بلوار عمار یاسر، طرح‌های حمل‌ونقل و ترافیک، کاهش آلودگی هوا و اجرای طرح‌های تبدیل پسماند به انرژی در قم تعریف‌شده است.

اخوان در بیان جزئیات این لایحه بیان داشت: چهار هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های حمل‌ونقل ترافیک، هشت هزار میلیارد ریال برای قطار شهری، پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای پنج طرح بازآفرینی شهری با اولویت ساماندهی بلوار عمار یاسر و چهار هزار میلیارد ریال برای تبدیل پسماند به انرژی تعریف‌شده است.

روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این لایحه اظهار داشت: این طرح‌ها بالغ‌بر 2100 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد اما با این در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌شود که بازگشت سرمایه نداشته و ارزش‌افزوده ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: در بسیاری از این مبلغ در موارد هزینه‌ای مصرف می‌شود که بازگشت ندارد و بهتر است شهرداری زیر چنین بدهی نرود.

جذب اوراق مالی مشارکت اسلامی موجب تحول در استان می‌شود

عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز در خصوص این لایحه اظهار داشت: هر شهری که بتواند طرح‌های بیشتر و قابل دفاعی را ارائه بدهد می‌تواند از منابع بیشتری بهره مند شود.

وی بابیان این‌که نیمی از این اوراق توسط دولت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: تصویب این لایحه می‌تواند در پیشرفت استان تحول ایجاد کند.

اعضای شورا در حالی با کلیات این لایحه موافقت کردند که شهرداری در زمان اجرای اولویت‌های و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

 این لایحه نیز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

در ادامه جلسه‌ای امروز مسگری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر لایحه شهرداری مبنی بر دریافت تملک فاز 5 عمار یاسر، 3 میلیارد و 600 میلیون تومان را قرائت کرد.

نظر کمیسیون موافقت با لایحه شهرداری بود که در صحن نیز رأی آورد.

مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم لایحه در ادامه لایحه اخذ مجوز قرارداد با موضوع مشارکت در احداث مجتمع تجاری، اقامتی در بلوار پیامبر اعظم سرمایه‌گذاری را قرائت کرد که با نظر موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

اعزام 22 هزار و ۳۰۰ نفر از قم به مرقد مطهر امام راحل(ره)

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به لایحه دوفوریتی اخذ مجوز کمک پنج میلیارد ریالی به سازمان‌ها و مراکز مشارکت‌کننده در مراسمات ملی و مذهبی ۱۴ و ۱۵ خردادماه، گفت: سهمیه تعیین‌شده قم برای شرکت در مراسم ارتحال امام (ره) ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر است که با اتوبوس‌های موجود در استان امکان اعزام این تعداد افراد به حرم مطهر امام راحل ندارد.

حسن مالکی نژاد، ادامه داد: به دلیل اینکه باید بخشی از این اتوبوس‌ها از شهرهای دیگر تأمین و هزینه آن‌ها به‌صورت نقد پرداخت شود ضرورت دارد تا دو فوریت این لایحه به رأی شورای اسلامی برسد

لایحه ادغام سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و قطار شهری شهرداری قم نیز در جلسه امروز قرائت شد.
چابک سازی در شهرداری ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص این لایحه اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و نامه شهرداری برای تعیین تکلیف تمام سازمان‌ها ضرورت دارد ابعاد این موضوع به‌طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع ادغام سازمان و چابک سازی ساختار شهرداری قم، ضرورت دارد در جلسه غیرعلنی ابعاد موضوع تشریح و تبیین شود.
در ادامه جلسه شورا به‌صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.



انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9189