printlogo


دبیر تحکیم وحدت: نقد قوای سه‌گانه باید هدفمند و با روش صحیح صورت گیرد
کد خبر: 9656
دبیر تحکیم وحدت گفت: ما اگر ندانیم چگونه قوای سه‌گانه را نقد کنیم و ندانیم که از این نقد چه می‌خواهیم و هدفمان چیست، مطالباتمان شکل نق زدن به خود می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی دهقان دبیر اتحادیه دفتر تحیکم وحدت در میزگرد « چگونگی تحقق مطالبات رهبر انقلاب از جنبش دانشجویی » که در این خبرگزاری برگزار شد، درباره تحسین رهبر معظم انقلاب از مطالبه‌گری تشکل‌های دانشجویی گفت: اینکه مقام معظم رهبری به صورت دقیق از فعالیت‌های تشکل‌ها نام می‌برند و می‌فرمایند در ۲ سال اخیر فعالیت‌های تشکل‌ها سمت و سوی خوبی گرفته و بهتر شده است، نکته قابل توجهی است. اینکه ما می‌بینیم مقام معظم رهبری به چنین موضوعی توجه داشته‌اند  و امام امت فعالیت ما را رصد می‌کنند، جای خوشحالی دارد.

دبیر اتحادیه تحیکم وحدت یادآور شد: این مسأله هم می‌تواند فراغ بالی باشد برای تشکل‌های دانشجویی که بدانند دقیقاً به چه سمتی باید حرکت کنند و اینکه علاوه بر فضای دانشگاه در فضای جامعه باید جنبش دانشجویی این مسائل را دنبال کند که البته نیاز یک الگو و هدف‌گذاری دقیقی در این رابطه وجود دارد، یعنی وقتی تشکل‌های دانشجویی در شهرهای مختلف به سراغ چنین مسائلی می‌روند با دید درست، تخصصی و با اطلاعات دقیق و کامل باشد. 

دهقان در ادامه با اشاره به راهکارهایی که رهبر انقلاب در دیدار اخیر با تشکل‌های دانشجویی به دانشجویان دادند، خاطرنشان کرد: به نظر بنده راهکارهایی که مقام معظم رهبری ارائه کردند از این جهت اهمیت دارد که در مورد بیانیه گام دوم، دانشجو خیلی دقیق نمی‌دانست که باید چه مسیری را دنبال کند که حضرت آقا دقیق این راهکارها را مطرح کردند.

وی گفت: اینکه مقام معظم رهبری عرصه‌ها را برای فعالیت و رشد تشکل‌های دانشجویی فراهم می‌کنند شاید برای این باشد که ایشان نقصی را می‌بینند و این کمک می‌کند که ما نقاط ضعف و قدرت را شناسایی کنیم و خیلی دقیق‌تر در دانشگاه‌ها پیش برویم و به نظر می‌رسد کاری که باید انجام می‌شد با آن دقت و ظرافت که مدنظر رهبر معظم انقلاب بوده انجام نشده و برای همین هم ایشان راهکارها را ارائه کردند.

دبیر تحیکم وحدت در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب به کتاب نخواندن دانشجویان گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب بحث نهضت کتابخوانی را مطرح می‌کنند و بارها هم به بحث کتابخوانی تأکید می‌کند شاید یکی از دلایلش برای این است که بدانیم چگونه انتقاد کنیم.

دهقان افزود: ما تا ندانیم چگونه درباره دولت، قوه قضاییه، مجلس و ... نقد می‌کنیم و چه می‌خواهیم و هدفمان چیست، شاید به افرادی تبدیل شویم که صرفاً مطالبه خود را به صورت مقطعی مطرح می‌کنند و گاهی هم شاید این مطالبه‌گری شکل نق زدن به خود بگیرد این موضوع باید در فضای تشکل‌ها مدنظر قرار گیرد و ما هم سعی می‌کنیم به سمتی برویم که این مسأله را بیشتر برای دفاتر و مجموعه خود تبیین کنیم.

دبیر تحیکم وحدت در خاتمه گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب در مسیری که داریم بهتر حرکت کنیم. 




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9656