printlogo


نماینده مجلس در گفتگو با قم فردا:
پیشرفت صنایع دفاعی ایران دستاورد مقاومت است/ قدرت صادرات صنایع دفاعی را داریم
کد خبر: 9664
حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به اینکه قدرت صادرات صنایع دفاعی را داریم، گفت: پیشرفت صنایع دفاعی ایران دستاورد مقاومت است.
 حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگارقم فردا، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب ، اظهار داشت: ملت ایران از روزی که انقلاب را در سال‌های خفقان رژیم پهلوی شروع کردند نشان دادند ملتی مقاوم هستند و به ویژه از زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید در همه عرصه ها مقاومت داشتند.

ملت ایران سر تعظیم فرود نیاورد

وی بیان داشت: استکبار جهانی در خصوص نظام مقدس جمهوری اسلامی تحریم های زیادی اعمال کرده و فشارها را همواره  علیه ملت ایران مضاعف کرده است، در مقابل ملت ایران مقاومتی را از خودشان نشان دادند که هیچ گاه حاضر نشدند در مقابل استکبار جهانی سر تعظیم فرود بیاورند و این تحریم ها را تبدیل به فرصت  به نفع نظام کردند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مقاومت ملت ایران در 8سال دفاع مقدس در یک جنگ نابرابر و جنگی که طرف مقابل ما تا دندان مسلح بود نتیجه داد، در زمان جنگ تحمیلی دستمان خالی از سلاح بود و در مقابل سلاح های پیشرفته ای در اختیار دشمن بود و حتی وقتی کشور ایران توسط رژیم بعث عراق بمباران می شد مردم در راهپیمایی ها و در نمازهای جمعه شرکت می کردند و فریاد موشک جواب موشک سر می دادند این شعارها را زمانی سر می دادند که ایران موشکی برای پاسخ دادن به تجاوزات موشکی رژیم بعث عراق به مراکز اقتصادی و مسکونی نداشت اما مردم این شعار را می دادند تا مقاومت خودشان را نشان دهند.

موسوی لارگانی تأکید کرد: در زمان جنگ تحمیلی  تعدادی موشک از سوریه و لیبی دریافت کردیم و توانستیم پاسخ برخی از تجاوزات موشکی رژیم بعث عراق را پاسخ دادیم بعدازآن بود از فشارهای موشکی عراق علیه ایران کم شد این مصداق نتیجه مقاومت بود.

توان صادرات صنایع دفاعی را داریم

وی افزود: امروز در صنعت دفاعی و صنایع دیگر مرتبط با صنعت دفاعی پیشرفت زیادی کرده ایم،  زمانی بود که وارد کننده صنایع دفاعی بودیم اما امروز قدرت صادرات صنایع دفاعی را داریم که این ثمره مقاومت بوده است البته مسئولان چه دولت و مجلس اگر  توجه ویژه ای به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مخصوصاً در 12 سال گذشته داشتند اکنون ایران مصون از هر تهدید و فشاری بود و نگران تحریم ها نبودیم و اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب که توجه به داشته های داخلی بود محقق شده بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با وجود امکانات و  ذخایرمعدنی  که در کشور ما وجود دارد و ملت بزرگواری که همواره سختی ها را تحمل کردند و در کنار نظام ماندند و پشتیبان ولی فقیه بودند می توان مشکلات اقتصادی را برطرف کرد اما آن‌طور که باید و شاید از این امکانات و ارزش ها استفاده نشده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت:  با مقاومتی که ملت ایران داشتند توانستند به نوعی دشمن را به زانو در بیاورند و دشمن را وادار به عقب نشینی  کنند، دشمن تا چند ماه گذشته فریاد نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران  و جنگیدن با ایران را سر می داد اکنون از مواضع و خواسته های خودش رسماً عقب نشینی کرده و گفته جنگی علیه ایران در کار نیست و با تداوم مقاومت مردم ایران بیشتر از این ها هم عقب نشینی خواهد کرد.

موسوی لارگانی بیان داشت: سال ها پیش رهبر انقلاب فرمودند آمریکا قدرت جنگیدن با ایران را ندارد که این روزها خود آمریکایی‌ها به این موضوع اعتراف می کنند، که همگی به مقاومت ملت ایران بر می گردد بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ایستادگی کنیم دشمنان شکست خواهند خود اما اگر یک قدم عقب نشینی کنیم آن‌ها صد قدم پیشروی خواهند کرد.

وی گفت:  این منطق مقاومت بوده که باعث شده دشمن به زانو در بیایید و توانستیم به خیلی از امکانات و پیشرفت های دست نیافتنی دست پیدا کنیم و از نظر علم و فن‌آوری توانستیم جایگاه ارزشمندی را در جهان کسب کنیم همه این ها دستاورد مقاومت ملت ایران در مقابل زیاده خواهی های دشمن است.

انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9664