printlogo


بانک مرکزی مسبب ورود 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی به صنعت خودرو
کد خبر: 9850
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی در اقدامی ناشیانه نرخ سپرده بانکی را از 20 به 18 کاهش داد و بیش از 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار خودرو سرازیر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب درباره جلسه غیرعلنی وزیر صمت با موضوع بازار خودرو گفت: یکی از مواردی که در این جلسه مطرح شد ضرورت اعتماد به خودروسازان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان بود که بر اساس آن مقرر شد از این طریق بتوانیم بخشی از قطعات شامل تحریم را در کشور بسازیم.

وی افزود: نقدینگی ارزی موضوع دیگر مورد بحث بود که تامین آن باعث می‌شود با تولید قطعات لازم، نقایص خودروهایی که در پارکینگ‌ها مانده برطرف شود و با توجه به قول‌های داده شده، خودروها را طی یک ماه آینده به چرخه عرضه برگردانیم و به تعهدات‌مان در قبال مصرف کنندگان عمل کنیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه باید تمهیداتی اتخاذ کنیم تا حقوق مصرف کنندگان رعایت شود، تصریح کرد: طبق پیش بینی  رئیس مجلس مکانیزمی ترتیب داده شده تا وزارت و کمیسیون اقتصاد و صمت در کنار بانک مرکزی این صنعت را از بن بست ایجاد شده خارج کنند و البته تصمیم‌گیری‌هایی نیز در این باره شده است.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز همچنین مقرر شد سوالاتی که امروز مطرح شده تا 2 هفته آینده نهایی و به پیگیری معاونت‌ها برسد.
رضیان ادامه داد: درباره قیمت‌گذاری‌ها نیز نتیجه مشخصی حاصل نشد و یکی از چالش‌های مهم جلسه امروز بود که باید در خصوص قیمت‌ها چاره اندیشی کنیم و خروجی آن به کمیسیون بیاید، سپس روی نتیجه آن بحث و تصمیم‌گیری شود.  

خودورهای تولید داخل در شان ملت ایران نیست

ولی ملکی دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در کل دنیا صنایع مختلف به صنعت خودرو وابسته است، تصریح کرد: رکود این صنعت نیز صنایع وابسته را دچار رکود می‌کند.
وی افزود: در اینکه خودورهای تولید داخل در شان ملت ایران نیست، سوء مدیریت، تغییر زود هنگام  مدیران، وجود سایه سیاست بر صنعت خودرو و  اجحاف در حق مردم هست شکی نیست اما ما به عنوان نمایندگان مردم همیشه از حقوق آنان دفاع کرده و می‌کنیم.
 این عضو کمیسیون صنایع مجلس در تشریح افزایش قیمت بی رویه خودرو از ابتدای امسال گفت: بانک مرکزی در اقدامی ناشیانه نرخ سپرده بانکی را از 20 به 18 کاهش داد و بیش از 200 هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو سرازیر شد و این تمرکز نقدینگی افزایش غیر منطقی را به همراه داشت؛ اما چون به موقع هشدار داده شد بانک مرکزی نرخ سپرده‌ها را به روال قبل برگرداند و قیمت خودروها متعادل شد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9850