در پی وضعیت آشفته بازار مسکن؛

چه کسی پاسخگوی افزایش اجاره بها منازل است؟

این روزها بازار مسکن و اجاره بها بسیار آشفته شده است که نیازمند مدیریت و نظارت جدی مسولین استانی را می طلبد تا بر این وضعیت ورود کرده و تصمیمی جدی در این زمینه اتخاذ نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، چند روز پیش بود که خبری مبنی بر آواره شدن خانواده ای در یکی از محلات قم در فضای مجازی منتشر شد خبری که که حکایت از اتمام قرار داد مستاجر داشته و صاحبخانه هم وسایل منزل او را به بیرون از خانه ریخته بود.
این روز ها مسئله مسکن به یکی از دغدغه ها و معضلات مهم در جامعه برای خانواده های تبدیل شده است و تا امروز کسی به گرانی و بالا رفتن اجاره بها ورود نکرده و حاضر به پاسخگویی نشده است.
این مسئله راه حل های بسیاری دارد که شاید کارشناسان حوزه مسکن در این خصوص نظرات بسیاری داده باشند اما هنوز هیچ فرد، ارگان ، نهاد و یا حتی دولت گام در این مسیر نگذاشته است و اقدامی موثر برای کاهش این دغدغه صورت نگرفته است.
برخی از افراد اذعان دارند که این مسئله افزایش اجراه بها و یا بالا رفتن قیمت مسکن موضوعی بین مستاجر و صاحبخانه و یا خریدار می باشد که یک مسئله کاملا توافقی است .
افزایش به یکباره بالای قیمت مسکن در چند ماه اخیر و به دنبال آن افزایش اجاره بها منازل استیجاری مسئله بسیار مهمی است که باید مسئولین امر در این خصوص پاسخگو باشند و اقدام موثری را انجام دهند اما آنچه که مسلّم است نبود مدیریت و نظارت مناسب در این عرصه عامل ایجاد معضل گرانی و افزایش بها اجاره نشینی در استان شده است البته این مشکل در کل کشور وجود دارد.
این در حالی است که افزایش قیمت باعث سودجویی برخی افراد سودجو در شهر شده است که دود این قضیه بر چشم مردم کم درآمد و دهک های پایین که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند خواهد رفت.
قشر کم درآمد و ضعیف جامعه از قشر های مهم جامعه هستند که به دلیل اقتصاد ضعیف مجبور به استفاده از منازل استیجاری هستند که این گرانی های اخیر به دلایل مختلف عاملی بر افزایش نگرانی در این قشرشده است.
از طرفی طبق آمار کارشناسان واحدهای خالی در برخی نقاط شهر بسیار زیاد است که هنوز بعد از اتمام ساخت هیچ کسی در آنها زندگی نمی کند و یا به اجاره هم داده نشده اند که به نظر می رسد این ها همان افراد سودجویی هستند که می خواهند از آب کل آلود ماهی بگیرند.
ولی آن چیزی که مشخص است و به نظر می رسد باید نماینده دولت، نماینده قانون، نماینده مردم و  ارگان ها و نهادی که متولی این امر هستند هر چه سریعتر به این مسئله ورود پیدا کنند تا راه حلی مناسب برای کنترل و مدیریت وضعیت مسکن اندیشیده کنند.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/10019
اخبار مرتبط

نظرات شما