نخبگان ایثارگران وارثان انقلاب و حافظان دستاورد شهدا هستند

نشست نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم با ریاست مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور و مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در این جلسه گفت: امروز نسل ایثارگر در جبهه علم و دانش و تولیدات علمی، اهداف شهدا را دنبال نموده و در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برمی دارد.

سردار سید جواد هاشمی افزود: نقش نخبگان شاهد و ایثارگر  در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش ارزنده ای است، نخبگان ایثارگر در جبهه علمی و فرهنگی در راستای حفظ دستاوردهای شهدا گام بر می دارند.

وی ادامه داد: با تکیه بر توان نخبگان متعهد و دلسوز می توان موجبات رونق اقتصادی و گسترش اشتغال را موجب شد و علاوه بر این در حوزه  مسایل فرهنگی نیز با قوت بیشتر عمل نمود.

وی تاکید کرد: در راستای تعامل هر چه بیشتر نخبگان اردوی یکروزه ویژه نخبگان استان قم بزودی برگزار و افراد ضمن آشنایی و تعامل با یکدیگر و استفاده از ظرفیت های سایر نخبگان به هم افزایی و ارایه طرح و ایده های خود خواهند پرداخت.

ریاست مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور نیز در این جلسه گفت: ایثارگران وارثان اصلی انقلاب هستند و نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در این عرصه نقش بسیار مهم و ارزنده ای است، وارثان انقلاب دلسوزان انقلاب هستند و در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب و شهدا تلاش می کنند.

دکتر مهری ورنیاب ضمن استماع پیشنهادات و طرح های نخبگان حوزوی در استان قم گفت: طرح های کارگروه طلاب و فضلای نخبه شاهد و ایثاگر استان طرح های اجرایی است و نیازمند آن است تا این طرح ها مورد مطالعه بیشتر قرار گرفته و برنامه ریزی و جلسات بیشتری برگزار شود.

وی ادامه داد: فعالیت فرهنگی و تدریس در سطوح منطقه ای و بین المللی، پیگیری مجلات isc، حل مشکل دریافت آثار نخبگان به صورت غیر حضوری و ایجاد انگیزه در ارسال کلیه آثار، راه اندازی و فعالیت شرکت های دانش بنیان با موضوعات مختلف از جمله مواردی است که باید با همکاری و مشارکت فکری و معنوی نخبگان مورد پیگری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شناسایی مهارتهای ایثارگران قبل از ورود به دانشگاه و تقویت این مهارتها، بررسی 100چالش نظام و اولویت دهی به 10 چالش از سوی بنیاد، ارتباط با حوزه اشتغال و آموزش و حمایت از شرکت های دانش بنیان، معرفی نخبگان توانمند ایثارگر به دستگاهها بخشی از اقدامات در حال پیگیری از سوی نخبگان حوزه می باشد.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا در زمینه توانمند سازی نیروهای نخبه و ظرفیت های موجود در بین نخبگان و معرفی ایشان به جامعه اقدام کنیم و بحث مدیریت فردا نمونه  این اقدامات می باشد.

در این نشست که با حضور معاون فرهنگی و آموزش و کارشناس امور نخبگان استان برگزار گردید، اعضای شورای هماهنگی نخبگان استان به همراه کارگروه طلاب و فضلای شاهد و ایثارگر و نخبگان دانشگاهی به ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات و طرح های خود پرداختند و هچنین به مسایل و مشکلات مربوط به جذب هیات علمی دانشگاهها، اشتغال، معرفی توانمندی نخبگان به مدیران دستگاهها و .... پرداختند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/10102
اخبار مرتبط

نظرات شما