کاهش ۱۵ درصدی پرداخت خدمات درمانی از جیب مردم

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت تامین اعتبار مناسب برای اجرای طرح تحول سلامت گفت: اجرای طرح باعث کاهش ۱۵ درصدی پرداختی از جیب مردم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ایرج حریرچی‌ سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: انتظار وزارت بهداشت از دولت و سازمان برنامه و بودجه افزایش اعتبارات حوزه سلامت برای سال آینده است  تا سلامت مردم و جامعه به طور کامل تأمین شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد، کاهش پرداختی از جیب مردم است؛ در سال‌های گذشته و پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت این میزان از حدود 50 درصد به 35 درصد کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت ساخت و بهره برداری از 24 هزار تخت جدید و حدود 650 کلینیک‌ ویژه است که امیدوارم اعتبارات سال آینده در حدی باشد تا این گونه خدمات دچار مشکل نشود.

لزوم توجه سازمان برنامه و بودجه به منابع جدید حوزه سلامت

حریرچی‌ اظهار کرد: انجام خدمات جدید بهداشتی  درمانی احتیاج به منابع جدیدی دارد که سازمان برنامه و بودجه باید به این مسئله توجه ویژه‌ای کند که یکی از این موارد توجه به بیماران خاص و اضافه شدن برخی بیماری‌ها به لیست بیماران خاص  است.

وی اضافه کرد: دشمنان ما به فکر تحریم دارو و تجهیزات پزشکی و در نتیجه ایجاد مشکلات برای مردم هستند که در چنین شرایطی دارو تنها کمتر از 10 درصد افزایش قیمت داشته است.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: مردم در زمان تحریم‌ با حوزه بهداشت و درمان دچار مشکل می‌شوند و به همین دلیل وزارت بهداشت حمایت ویژه‌ای از دولت و مجلس را می‌طلبد تا با اختصاص منابع کافی به حوزه سلامت  خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به مردم بهتر از قبل انجام می شود.

حریرچی‌ گفت: در زمان تحریم انتظار داریم که پرداختی‌های طرف قرارداد برای خرید تجهیزات و لوازم مصرفی به روز باشد‌ و امیدوارم که بودجه مناسب برای این کار  تصویب و همان منابع به موقع در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد‌.




انتهایی پیام/
http://qomefarda.ir/1012
اخبار مرتبط

نظرات شما