کلاهبرداری با درج آگهی های دروغین

رئیس پلیس فتا همدان از دستگیری فردی که با درج آگهی های دروغین اقدام به کلاهبرداری می کرد، خبر داد و گفت : کاربران در صورت مواجهه با صفحات دارای محتوای مجرمانه می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ‌ سرخوش‌ نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان  گفت: یک شهروند همدانی با در دست داشتن مرجوعه قضایى  ضمن مراجعه به پلیس فتا استان ،درخواست خود را مبنى بر کلاهبردارى مبلغ ۳ میلیون تومانی در یکى از سایت‌هاى معروف تبلیغاتی، عنوان کرد ؛ در این خصوص پی گیرى موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از شاکی در خصوص نحوه کلاهبردارى صورت گرفته مشخص شد، شاکی در یکى از سایت‌هاى تبلیغاتی به دنبال خرید تجهیزات رایانه‌ای بوده که پس از مشاهده یکى از آگهى‌ها و تماس با صاحب آگهی، مبلغ ۳ میلیون تومان به عنوان کل مبلغ به حساب صاحب کالا واریزکرده و پس از آن شخص مورد نظر پاسخگو نبوده است.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی و شگردهای خاص پلیسی متهم که دریکی از استان‌های هم‌جوار سکونت داشت شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به همراه ادله مکشوفه از وی به این پلیس انتقال داده شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته متهم بدواً منکر قضیه‌ بود اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک مستند به جرم خود اقرار کرد و بیان داشت بنده هیچ کالای برای فروش ندارم ولیکن با درج آگهی دروغین اقدام به کلاهبرداری از اشخاص می کردم .

سرهنگ سرخوش‌ نهاد با اشاره به پرونده مذکور گفت: به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، هشدار داده می‌شود هویت آنان برای پلیس مخفی نیست و به محض وصول شکایت به پلیس فتا ، شخص مجرم سریعاً شناسایی می‌شود و با اثبات عمل مجرمانه، آن‌ها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا آماده ارائه مشاوره درزمینهٔ فضای مجازی به خانواده‌ها می‌باشند و کاربران در صورت مواجهه با صفحات دارای محتوای مجرمانه می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.




انتهایی پیام/
http://qomefarda.ir/1013
اخبار مرتبط

نظرات شما