2700 کیلو گرم انواع مواد مخدر در قم کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم، گفت: در بهار سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نهادهای انتظامی و امنیتی در مناطق مختلف استان کشف شد که نشانگر جدیت مسئولان برای مبارزه قاطع با این پدیده شوم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالفضل شریفی افزود: همچنین در این مدت سه هزار تن که در امر قاچاق و توزیع مواد مخدر فعال بودند و معتادان متجاهر دستگیر شدند و پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی و پرونده معتادان برای طی مراحل درمانی به مراکز مرتبط ارجاع شد.

وی ادامه داد: ۱۰۱ مرکز خصوصی و دولتی بحث در قم بحث درمان معتادان و صیانت از بهبود یافتگان را دنبال می کنند، همچنین ۵۱ سمن مردمی با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در بخش های مختلف همچون ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان، همکاری می کنند.

وی بیان کرد: مسئولان استان بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت سمن های فعال در قم برای مبارزه با مواد مخدر تاکید دارند و در این زمینه تا کنون کارگاه های آموزشی بسیاری در سطح ملی و استانی برای افزایش توانمندی آنان تشکیل شده است.

شریفی گفت: یکی از مهمترین اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان و تلاش برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای ایشان است تا آزادشدگان از دام اعتیاد به دامن جامعه بازگردند و بتوانند زندگی با نشاطی را تجربه کنند.

وی بیان کرد: گسترش سطح آموزش های عمومی برای مقابله با اعتیاد در سطح مدارس و رسانه های استان از دیگر فعالیت های مستمر ستاد مبارزه با مواد مخدر قم است که با هدف تقویت مهارت های فردی و اجتماعی برای مبارزه با پدیده شوم استفاده از مواد مخدر انجام می شود.

وی ادامه داد: تلاش برای پیشگیری از اعتیاد اصل مهمی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حوزه های علمیه، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ها دنبال می کند تا خدمات اجتماعی مورد نظر به جمعیت هدف برسد و آنان در برابر آسیب اعتیاد بیمه شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم، گفت: آموزش های پیشگیری از اعتیاد تنها در شهر قم ارائه نمی شود بلکه تمام مناطق استان از این خدمات بهره می برند و کارگاه های آموزشی مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد و مهارت های زندگی در همه شهرها و روستاهای قم برای استفاده عموم مردم به خصوص جوانان و نوجوانان دایر می شود.

وی افزود: همچنین با همکاری دستگاه قضایی استان که با جدیت به دنبال اجرای قوانین و برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر است و سایر بخش های متولی، قم در امر مبارزه با مواد مخدر، در رتبه های برتر کشور قرار دارد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/10200
اخبار مرتبط

نظرات شما