مشکل وجود بخاری نفتی در مدارس مناطق فاقد سیستم گاز رسانی

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: یکی از مشکلات در گرمایش مدارس وجود بخاری در مناطق فاقد سیستم گاز رسانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره وضعیت و سیستم گرمایش مدارس کشور اظهار کرد: در فرآیند ساماندهی سیستم گرمایشی استاندارد مدارس مشکل چندانی وجود ندارد  چالش اصلی ما مناطقی از کشور است که سیستم گازرسانی ندارند.

وی ادامه داد: در مناطق فاقد سیستم گازرسانی ناگزیر به استفاده از بخاری‌های نفتی هستیم البته اکنون از بخاری های کاربراتوری برای گرمایش استفاده نمی شود و بخاری‌های استاندارد را جایگزین می‌کنیم؛  چنانچه بخاری نفتی غیر استانداری وجود داشته باشد، فورا آن را تعویض خواهیم کرد.

پیگیری برای وصول اعتبار 3 هزار میلیارد دلاری نوسازی و تخریب مدارس

رخشانی درباره پیگیری و اعلام وصول اعتبار 3 میلیارد دلاری برای  تخریب و بازسازی مدارس کشور که 2،3 سالی است تخصیص اعتبار آن از سوی صندوق ذخیره ارزی مطرح شده است، گفت: در کمیسیون های فرعی دولت این موضوع مطرح شده است و منتظر اعلام نظر کمیسیون اقتصادی برای تعیین تکلیف تامین این اعتبار هستیم.

وی درباره جمع آوری کلاس های خشت و گلی و کپری در پاسخ به این سوال که مگر این مدارس جز اقلیم طبیعی مناطق نیستند و چرا دور از معماری محلی کار ساخت و ساز مدارس دنیال می شود، اظهار کرد: مدارس خشت و گلی می توانند جز معماری اقلیم منطقه خاص باشد اما مدارس کپری به هیچ عنوان شامل این موضوع نیست و باید آن را طبق برنامه ریزی و شرایط موجود به سمت حذف کامل پیش ببریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: انواعی از مدارس تحت عنوان «مدرسه توپی» و مشابه مدارس خشت و گلی در کشور در حال راه اندازی است که متناسب با اقلیم برخی مناطق کشور است و اکنون  این طرح  در سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان به مرحله اجرا رسیده است و برای ساخت هر مدرسه توپی 30 تا 45 میلیون تومان هزینه صرف می شود.




انتهایی پیام/
http://qomefarda.ir/1021
اخبار مرتبط

نظرات شما