حقوق بشر استکباری!

این کشور هرزمانی پای منافعش در میان بوده چشم خود را به تمام اتفاقات حقوق بشری بسته است نمونه‌ای بارز این موضوع را می‌توان در بمباران کودکان و زنان بی‌گناه مردم یمن دید که چندین سال است که در زیر بمباران‌های هواپیماهای سعودی آمریکایی به شهادت می‌رسند اما هیچ صدای از این کشور بلند نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ۳۱ سال پیش در چنین روزی هواپیمای حامل ۲۹۰ مسافر بی‌گناه که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج‌فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج‌فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

حمله وحشیانه به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی زمانی کام ملت ایران را تلخ‌تر کرد که بعد از محرز شدن نظامی نبودن هواپیما و به شهادت رسیدن ۲۹۰ نفر نه‌تنها سکوت مجامع بین‌المللی را به همراه داشت بلکه در داخل آمریکا مدال افتخار به افسران نیروی دریایی داده شد.

البته این‌یک نمونه از ده‌ها اقدام ضد حقوق بشری استکبار جهانی علیه ملت ایران اسلامی است که در طی ۴ دهه اخیر بارها اجرایی شده است.

البته تنها ایران نیست که با این‌گونه برخوردهای دوگانه مواجه شده است سردمداران کاخ سفید در طی دهه‌های اخیر با شعارهای حقوق بشری اقدام به لشکرکشی و حمله به کشورهای دیگر را کرده است کشورهایی مانند افغانستان و عراق ازجمله این کشورها هستند که در آتش بمباران‌های نیروی‌های نظامی این کشور سوختند

در این میان این کشور هرزمانی پای منافعش در میان بوده چشم خود را به تمام اتفاقات حقوق بشری بسته است نمونه‌ای بارز این موضوع را می‌توان در بمباران کودکان و زنان بی‌گناه مردم یمن دید که چندین سال است که در زیر بمباران‌های هواپیماهای سعودی آمریکایی به شهادت می‌رسند اما هیچ صدای از این کشور بلند نمی‌شود.

اوج نگاه ابزاری استکبار جهانی به حقوق بشر را می‌توان در قتل جمال خاشقچی خبرنگار منتقد آل سعود در ترکیه مشاهده کرد.

درحالی‌که بر اساس اسناد کاملاً مشخص و بارز این روزنامه‌نگار منتقد بعد از تهدید توسط اعضای سفارت تکه‌تکه شده و حتی افسران آل سعود به جسد وی نیز رحم نکردند اما در این میان حاکمان کاخ سفید تنها به‌صورت صوری به دادن چند بیانیه و اظهارنظر اکتفا کردند.

درواقع حقوق بشر مدنظر آمریکا، حقوق بشری است که منافع این کشور را در جهان تأمین می‌کند و هرزمانی که به نفع حاکمان کاخ سفید باشد چشم خود را بر روی هر کشتاری می‌بندند و یا این‌که خود در میدان جنگ به حقوق ملت‌ها تجاوز می‌کنند اما در مقابل هرزمانی که پای منافع این کشور در میان نباشد با نقاب حقوق بشر به جان کشورهای مظلوم و آزاده می‌افتند.

البته شاید به جرات بتوان گفت جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگ‌ترین قربانیان حقوق بشر آمریکایی است از کودتای 28 مرداد گرفته تا تحریم‌های همه‌جانبه فعلی همه و همه در مسیر فشار همه‌جانبه علیه ملت آزادی‌خواه ایران است که نمی‌خواهد زیر بار فشار و زور استکبار جهانی برود.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/10433
اخبار مرتبط

نظرات شما