مدیر کل پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما:

همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه موجب پیوند حوزه، دانشگاه و رسانه شد

مدیر کل پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما گفت: همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه موجب پیوند حوزه، دانشگاه و رسانه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدحسین ظریفیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: هفته پژوهش یک فرصت است تا آسیب‌شناسی و ارزیابی کافی داشته باشیم.
وی ادامه داد: آموزه‌های دینی و ائمه نسبت به این موضوع به ما آگاهی داده‌اند و هیچ موضوع و عملی بدون پژوهش و تحقیق به نتیجه نمی‌رسد.
ظریفیان ابراز داشت: سازمان صداوسیما در طول 4 دهه انقلاب نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای کرده و با توجه به این رویکرد کشور ما اسلامی است به همین منظور شاهد هستیم بعد از پیروزی انقلاب در این سازمان به دین و رسانه توجه ویژه‌ای شد.
وی عنوان کرد: دین و رسانه در دنیا یک سابقه‌ای 70 ساله دارد و در ایران قبل از انقلاب دین و رسانه نه‌تنها در دستور کار نداشت بلکه بی‌دینی و رسانه در آن زمان موردتوجه بود.
ظریفیان ادامه داد: مرکز پژوهش‌های صداوسیما اولین سازمان بود که برای کار علمی عمیق در حوزه دین و رسانه ایجاد شد.
وی افزود: در طول 25 سال تأسیس اولین کتابخانه حوزه دین و رسانه را داشتیم که در کنار نشر کتاب، مجلات، ارائه مشاوره به تولیدات صداوسیما، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف ازجمله برنامه‌های مرکز پژوهش‌ها بوده است.
مدیرکل پژوهش‌های اسلامی سازمان صداوسیما ادامه داد: زیرساختی‌ترین و بنیادی‌ترین قسمت، پژوهش بوده است که در این سازمان به آن توجه ویژه شده است.
وی افزود: برای تولید ادبیات بنیادی باید به صاحب‌نظران و خبرگان مراجعه بکنیم که در این امر موفق بوده‌ایم.
دبیر اولین همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه تأکید کرد: همایش‌های علمی پژوهشی اخلاق و رسانه از ابتدای سال 96 طراحی شد و توانست رتبه بالایی را بگیرد و 50 نهاد عالی حوزوی، دانشگاهی و رسانه‌ای در این همایش حضور یافتند.
وی ابراز داشت: طرح و ایده همایش سال گذشته با استقبال رئیس رسانه ملی روبرو شد و پژوهش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها از سال گذشته شروع شد.
ظریفیان تصریح کرد: ادبیات علمی در این زمینه با نگاه اسلامی بسیار ناچیز است که نشان‌دهنده ضعف ما در این زمینه است.
وی ادامه داد: فهرست طولانی از آثار صاحب‌نظران غربی توسط سه تیم فراهم شد و به تعدادی از این آثار دست پیدا کردیم که ترجمه نشده بود.
مدیرکل پژوهش‌های اسلامی سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از فراخوان مقالات شد و این برای ما قابل پیش‌بینی نبود به‌طوری‌که 350 چکیده مقاله دریافت شد و همکاران این مقاله‌ها را پالایش کردند و درنهایت به 150 مقاله رسید.
وی افزود: این مقاله‌ها در یک کتاب چاپ شد و به‌زودی از مجموعه مقالات رونمایی خواهیم کرد که تا از این مجموعه ارگان‌های مختلف استفاده کنند.
ظریفیان تأکید کرد: استقبال خوبی جامعه علمی از این همایش شد و قطعاً نیاز به اصلاح برخی از رویکردها داریم که در سال‌های آینده موردتوجه قرار خواهد گرفت.
از طرفی نمونه از یک کار تیمی و هم‌افزا که 50 نهاد را در این همایش شاهد بودیم و یک فضای گفتگوی آزاد و بحث را شاهد بودیم که انشالله ادامه پیدا خواهد کرد.
هدف جدی ما که تولید دانش نظری و ادبیات بنیادی بود موردتوجه جامعه‌ای علمی کشور قرار گرفت.
 
  انتهایی پیام/110
http://qomefarda.ir/1044
اخبار مرتبط

نظرات شما