سخنگوی آتش‌نشانی قم:

انفجار در شهرک شکوهیه قم تا فاصله 300متری تخریب ایجاد کرد/ سدهای قم سال‌هاست قربانی می‌گیرد

سخنگوی آتش‌نشانی قم گفت: روز گذشته هم‌زمان با اعلام حادثه انفجار در یک کارخانه در شهرک شکوهیه حادثه غرق شدگی در سد کبار به سازمان آتش‌نشانی قم اعلام شد.

حمید کریمی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به انفجار اخبر در شهرک شکوهیه، اظهار داشت: ساعت 18:20 روز جمعه 14 خبر انفجار و آتش سوزی در شهرک شکوهیه خیابان فکوری به مرکز فرماندهی آتش نشانی قم جهت پشتیبانی و کمک به آتش نشانی شهرک صنعتی شکوهیه اعلام شد که بلافاصله چهار دستگاه عملیاتی و دو دستگاه آب ده به همراه 20 آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی قم گفت: انفجار در کارخانه تولید خوراک دام رخ داده بود که طبق گفته مدیر داخلی کارخانه مخازن هیدروژن که با روغن ترکیب شده و جهت تولید خوراک دام استفاده می شوند منفجر شده بود این انفجار باعث شده بود سوله کارخانه و کارخانه های مجاور تخریب شوند و به علت شدت انفجار به فاصله 300متر شیشه تمام سوله های اطراف نیز تخریب شوند و درب های سوله ها براثر موج انفجار جابه‌جا شده بود.

کریمی افزود: این حادثه در همان لحظه اول 15 مجروح بر جای گذاشته عوامل اورژانس مسافت‌های دورتر را نیز جستجو کرده و دو مجروح دیگر را نیز کشف کردند و مجموعاً 17 مجروح به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: آتش سوزی به علت انفجار در سوله کارخانه مجاور که انباری مواد ضایعاتی بود رخ داده بود که این سوله به طور کامل تخریب شده بود که همکاران آتش نشانی توانستند حریق را اطفاء کنند و اجازه سرایت به سوله ها و کارخانه های اطراف را ندهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی قم خاطرنشان کرد: با وجود شدت حادثه خوشبختانه حادثه ای برای عوامل آتش نشانی قم به وجود نیامد، آتش نشانی قم به عنوان پشتیبان به محل حادثه اعزام شده بود و بررسی علت اصلی حادثه را آتش نشانی شهرک شکوهیه در دست بررسی دارد.

مردم به هشدار های عدم شنا در سدها توجهی ندارند
کریمی بیان داشت: همزمان با حریق در شهرک شکوهیه یک حادثه غرق شدگی نیز به مرکز فرماندهی آتش نشانی قم در سد کبار اعلام شد، متأسفانه عدم آشنایی با فنون شنا و عدم آشنایی از موقعیت سدها باعث این حادثه شد، مردمی که برای شنا به سدها مراجعه می کنند فقط سطح آب را مشاهده می کنند و از درختچه‌هایی که زیر آب است و امکان گیر کردن در آن‌ها وجود دارد همچنین از حوضچه‌ها و چاله‌های در سدها وجود دارد اطلاع ندارند که متأسفانه باعث حادثه می‌شود.

سخنگوی سازمان آـش نشانی قم اطهار داشت: روز گذشته ساعت 17:30 اعلام غرق شدگی در سدکبار اعلام شد و تیم غواصی آتش نشانی قم ساعت 18 در محل حادثه حاضر شدند و در کمتر از نیم ساعت جسد فرد 47 ساله که فوت شده بود را از آب بیرون خارج و تحویل مراجع قضائی دادند.

کریم تأکید کرد: سالیان سال است که سد کبار و سد سنجگان حادثه غرقی دارد با وجود اینکه تابلوهای هشدار دهند در این مکان ها نصب شده از طریق رسانه ها و خبرگزاری ها بارها در خصوص شنا در سدهای هشدار داده شده است متأسفانه مردم توجهی به این هشدارها ندارند.



انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/10522
اخبار مرتبط

نظرات شما