انجام عملیات حج جزئی از ذات صنعت حمل‌ونقل هوایی است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه انجام عملیات حج جزئی از ذات صنعت حمل‌ونقل هوایی است، گفت: ایمنی و امنیت دو رکن اساسی در همه پروازها است که تلاش می‌کنیم به دقت رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امروز در مراسم بدرقه حجاج که در فرودگاه امام خمینی (ره) و ترمینال سلام در حال برگزاری است، اظهار داشت: خدا را شاکریم که مجموعه حمل‌ونقل هوایی این توفیق را دارد که در خدمت زائران باشد.

وی ادامه داد: از میان میلیاردها مسلمان 3 تا 4 میلیون نفر انتخاب می‌شوند تا هر سال به خانه خدا بروند و از میان 85 میلیون ایرانی هم چندین هزار نفر انتخاب می‌شوند که به این سفر معنوی برود و این توفیقی بزرگ است. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: انجام عملیات حج جزئی از ذات صنعت حمل‌ونقل هوایی است به محض آنکه آخرین پرواز حجاج به زمین می‌نشیند از 2 ماه بعد از آن برنامه‌ریزی برای حج سال آینده آغاز می‌شود و ما در موضوع حج، کار همیشگی داریم.

عابدزاده با اشاره به مشکلات شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای حج در عربستان، گفت: در مدتی کوتاه 4 میلیون حاجی از تمام دنیا با هواپیما به فرودگاه‌های جده و مدینه می‌روند و این نیازمند هماهنگی‌های زیادی دارد تا مشکلات رخ ندهد. هزاران هماهنگی برای رسیدن حجاج به خانه خدا انجام می‌شود و هر گونه عملیات خارج از برنامه‌ریزی و هماهنگی به عملیات حج خدشه وارد می‌کند. 

وی ادامه داد: ما در شرایطی در جامعه جهانی زندگی می‌کنیم که محدودیت‌هایی برای کشور رخ داده است و قطعاً این محدودیت‌ها در عملیات پروازی مؤثر است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از محدودیت‌های امسال این است که موظف هستیم حجاج را فقط خودمان و با پروازهای هما جابه‌جا کنیم در حالی که پیش از این ایرلاین سعودی و شرکت‌های هواپیمای دیگر با هما همکاری می‌کردند اما امروز باید همه 86 هزار و 550 حاجی توسط هما جابه‌جا شود. 

عابدزاده ادامه داد: البته به دلیل ازدحام کاری برای پروازهای هما شرکت‌های دیگر نظیر قشم‌ایر، ایرتور، ماهان و آسمان در مسیرهای دیگر با هما همکاری می‌کنند تا بار هما روی زمین نماند. 

وی با تأکید بر اینکه ایمنی یکی از اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشوری است، گفت: با وجود همه محدودیت‌ها در امور فرودگاهی و پروازی هیچ کوتاهی در ایمنی پرواز پذیرفته نیست. ما نباید نگران تأخیر باشیم زیرا ایمنی مهمتر است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ما به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در ایکائو وظیفه داریم امنیت فرودگاه‌ها را ایجاد کنیم که امروز با همکاری سپاه و نیروهای انتظامی و وزارت اطلاعات این امنیت در فرودگاه‌های ما وجود دارد. 

عابدزاده تأکید کرد: اگر امنیت در فرودگاه‌ها وجود نداشته باشد در فرودگاه‌های مقصد هم اجازه جابه‌جایی مسافر نداریم. 

انتهای پیام/




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/10635
اخبار مرتبط

نظرات شما