سهم صادرات استان قم کاهش‌یافته است

معاون استاندار قم با تأکید بر اینکه باید سهم بخش کشاورزی در بخش صادرات پررونق‌تر شود گفت: امسال صادرات استان قطعاً نسبت به سال گذشته کاهش‌ یافته است که باید این خلأ را جبران کرده و این مشکل برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهرداد غضنفری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: دبیرخانه به مدیرانی که در جلسه حاضر نیستند باید تذکراتی بدهد، این مدیران در جلسات حتماً باید حضورداشته و معاونان آن‌ها هم در کنارشان باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به سفر رئیس سازمان صمت استان به پاکستان گفت:  باید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مقیاس استانی هم موضوع  و مسائل پیش‌آمده در سفر به این کشور را تبیین و تشریح کنند.

وی ابراز کرد: در بهره‌مندی از منابع صندوق ملی حتماً سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره کل صادرات باید تلاش کنند که برای استان سهم بیشتری داشته باشیم زیرا بهره‌هایی که به استان تعلق می‌گیرد ، می‌تواند نتایجی برای استان داشته باشد که باید مدنظر قرار گیرد.

غضنفری عنوان کرد: برای معافیت از برگشت ارز هم باید اطلاع‌رسانی درستی انجام گیرد، شرکت‌های مدیریت صادرات حلقه‌ای هستند که تأثیری در قبل و بعد از زنجیره تولید دارند که هم در تقویت و هم افزایش این شرکت‌ها باید با برنامه جلو برویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم از برگزاری همایش «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید» در استان خبر داد و افزود: این همایش روز 30 آبان ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش شرکت‌ها و هیئت‌های تجاری در این همایش گفت: شرکت‌ها و افراد مرتبط باید بتوانند نقشی در همایش داشته باشند اما در پذیرش هیئت‌های تجاری باید طوری عمل کرد که منطبق با این همایش باشد زیرا رونق تولید مهم بوده و این رونق باید در مسیر صادرات اتفاق بیفتد.

غضنفری با اشاره به سهم بخش‌های اقتصادی در امر صادرات گفت: باید به سقف 20 درصد بیشتر از سال گذشته برسیم، اما تکلیف بخش‌ها باید مشخص شود؛ این‌گونه نباید باشد که یک بخش تلاش بیشتر و یک بخش تلاشش کمتر باشد، بنابراین اگر حدی برای سهمشان و تلاششان در نظر گرفته شود این شرکت‌ها می‌توانند امیدوار به انجام کار باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با تأکید بر اینکه باید سهم بخش کشاورزی در بخش صادرات پررونق‌تر باشد، افزود: امسال صادرات استان قطعاً نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است و باید این خلأ را جبران کرده و این مشکل برطرف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در 6 ماهه دوم سال در زمینهٔ صادرات اتفاقات خوبی خواهد افتاد که می‌توان امیدوار به افزایش صادرات بود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/10704
اخبار مرتبط

نظرات شما