صنعت خودرو امروز نماد تحقیر صنعت کشور است

نماینده مردم خمین در مجلس اظهار داشت: صنعت خودرو که امروز نمادی از تحقیر صنعت کشور است و اگر فراخوانی جوانان خلاق توسط وزیر صنعت استمرار یابد و به نحو مناسب حمایت شود حتما به زودی شاهد رفع مشکل کشور در بخش خودرو خواهیم بود.

محمد ابراهیم رضایی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 28 آذر 97) گفت: انقلاب اسلامی ایران میوه مکتب ادبی و حسینی و زینبی است و همیشه عزیز و سربلند و پایدار است. هیچ دشمنی نمی‌تواند آن را خفیف و ذلیل کند. ممکن است در رنج و سختی بیفتد ولی ذلت نمی‌پذیرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ این ملت معلمی دارد چون زینب (س) که وقتی در مقابل ترامپ زمان یزید قرار گرفت رو به یزید کرد و گفت (تو را کوچک و حقیر می‌بینم) و در حالی که سر عزیزانش بر سر نی و خود و عزیزانش در اسارت شقی‌ترین انسان‌ها بود.

وی افزود: ملت تربیت یافته مکتب زینب (س) از همه مسئولانش انتظار دارند اینگونه باشند و هرگز نمی‌پذیرند مسئولان مرعوب بوده و یا دل در گرو غرب داشته باشند.چون میراث‌شان برای ملت خفت و ذلت و حقارت خواهد بود.این تجربه تاریخی و غیرقابل انکار روزگار ماست.

رضایی خاطرنشان کرد: حاکمان آمریکا آرزو دارند ملت ایران نتواند جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را ببیند اما به کوری چشم ترامپ و همه دشمنان ایران ملت باشکوه‌ترین جشن‌های خود را امسال برگزار خواهد کرد و یک شکست و ناکامی دیگر بر لیست شکست‌های آمریکا اضافه خواهد شد و مردم ایران با سربلندی و افتخار از جنگ اقتصادی پیروز بیرون خواهد آمد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ محور آمریکایی،‌عبری عربی تلاش می‌کنند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود. رژیم صهیونیستی وارباب پلیدش آمریکا بدانند که فلسطین روز به روز قوی‌تر و توانمندتر از گذشته ظهور خواهد کرد و جوانان مؤمن و انقلابی حماس و جهاد اسلامی در محور مقاومت تمامی رویاهای شما را به هم زده و شیشه عمر صهیونیست‌ها را خواهند شکست. همچنان که در جنگ دو روزه آثار نابودی رژیم صهیونیستی نمایان شد.

وی افزود: اگر همه با هم متحد و منسجم وامیدوار به نصرت الهی باشیم همانند دوران دفاع مقدس از تهدید و تحریم و جنگ روانی واقتصادی دشمنان سربلند عبور خواهیم کرد. خداوند نیز چراغ هدایت فراوانی را در مقابل‌مان روشن خواهد کرد.

رضایی خاطرنشان کرد:اگر دولت و مجلس حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در اولویت‌ها قرار دهند بی‌شک به زودی تهدیدها توسط آنان به فرصت تبدیل خواهد شد. برای استمرار این حرکت مبارک جوانان خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند. اقتصاد به مردم واگذار شود، سایه سنگین سیستم اداری دولت از سر اقتصاد رفع شود و راه برای تولید ثروت برای مردم هموار شود. این امور نیاز به تدبیر دارد و با کمترین هزینه قابل تحقق است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ صنعت خودرو که امروز نمادی از تحقیر صنعت کشور است با تدبیر وزیر صنعت که اقدام به فراخوانی جوانان خلاق کرده اگر استمرار یابد و به نحو مناسبی حمایت شود حتما به زودی شاهد رفع مشکل کشور در این بخش خواهیم بود.

وی افزود:‌سال‌هاست که در مجلس شاهد ناکارآمدی نظام بودجه‌ریزی هستیم ولی در عمل هیچ تغییر و تحولی در آن صورت نمی‌گیرد و همیشه این مسیر ناموفق تکرار می‌شود و می‌توان گفت اگر این مسیر تغییر نکند تا صد سال دیگر هم مشکلات رفع نخواهد شد. علت آن است که اولا تدوین بودجه حول محور سیاست‌های ابلاغی شکل نمی‌گیرد بنابراین اهداف کلی محقق  نمی‌شود، ثانیا برای ظرفیت‌های مردمی نقشی قائل نیست ومتکی به نفت و درآمدهای حاشیه‌ای آن است و لذا آسیب‌پذیر و محدود است.

رضایی اضافه کرد: همین عامل موجب شده دیوانه‌ای مثل ترامپ برای ایجاد اخلال در آن طمع کند و آن را رخنه آسیب به ملت ایران ببیند. از مجلس و اقتصاددانان ملی و دولتی انتظار می‌رود مدل مناسبی را طراحی و کشور را برای همیشه از این گرفتاری رها کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس اظهار داشت: سال‌هاست از طرف مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی و هدایتی برای اداره کشور تصویب و به قوای مختلف جهت اجرا ابلاغ شده. اولی در مسیر، یا اجرا نشده یا ناقص اجرا شده که از جمله آن می‌توان به کوتاهی چند دهه دولت‌ها و مجالس در اجرای سیاست‌های اصل 44 کوتاهی دولت در اجرای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های جمعیتی و سایر سیاست‌ها تدابیر و دستورات به قوا اشاره کرد.

وی ادامه داد: به طور ویژه در این زمینه می‌توان کم‌کاری در توسعه مناسبات با همسایگان وکشورهای شرقی و بی‌اعتمادی به غربی‌ها اشاره کرد که کاملا بر عکس عمل شده و آسیب‌های جدی به منافع ملی وارد ساخته است.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید عبرت بگیرند و از این روند غلط و کوتاهی‌ها توبه کند و به تکلیف الهی خود به نحو شایسته عمل کند. همین امر نشان می‌دهد اعمال نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های ابلاغی بسیار ضروری است تا میزان خطاها و کم کاری‌ها و انحرافات احتمالی به موقع نشان داده شده و جبران شود تا اینگونه شاهد خسارات نباشیم و میزان اهمال و کم کاری دستگاه‌ها شفاف شود. به همین دلیل از هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت می‌کنم و همکاری دقیق مجلس را با این هیأت خواهانیم.

http://qomefarda.ir/1079
اخبار مرتبط

نظرات شما