۸ توانایی کمتر شناخته شده دستیار هوشمند گوگل +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امروزه شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان برای ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به کاربران خود از دستیار‌های هوشمند که عموما هماهنگی بسیار زیادی با فرامین صوتی دارند، استفاده می‌کنند. گستردگی کمی و کیفی خدمات دستیار‌های هوشمند تا حدی است که تعداد بسیار زیادی از کاربران از آن‌ها اطلاع ندارند و بدون شک با آگاهی از این قابلیت‌ها می‌توانند کارهای روزانه خود را ساده‌تر از گذشته انجام دهند.

اگر شما صاحب دستگاهی از شرکت اپل هستید می‌توانید از دستیار هوشمند سیری، در آمازون از الکسا، در سامسونگ از بیکسبی، در مایکروسافت از کورتانا و در تمام محصولات مجهز به سیستم عامل اندروید و سیستم‌های خانگی گوگل از دستیار صوتی گوگل استفاده کنید.  فعال کردن هر کدام از دستیارهای هوشمند مذکور در دستگاه مورد استفاده کاربر می‌تواند قابلیت‌های زیادی را به گوشی هوشمند و یا تبلت وی اضافه کند.

با توجه به همکاری تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه در جهان با شرکت گوگل، سیستم عامل طراحی شده از سوی مهندسان گوگل یا همان سیستم عامل اندروید گسترده‌ترین بازار مصرف و بیشترین تعداد کاربران را در جهان دارد. میلیون‌ها کاربر گوشی‌های مجهز به اندروید در استفاده‌‎های روزمره خود از ویژگی‌های دستیار هوشمند صوتی گوگل بهره می‎‌برند. در واقع دستیار صوتی گوگل خود به ابزاری برای برقراری  ارتباط صوتی و انجام تمامی درخواست‌های کاربر تبدیل شده است. به عنوان مثال کاربران می‌توانند از طریق این دستیار هوشمند به خرید از فروشگاه‌های مجازی بپردازند و یا معنای کلمه‌ای خاص را در گوگل جستجو کنند.

مطمئنا تمامی کاربران اندروید از همه قابلیت‌های دستیار گوگل استفاده نمی‌‌کنند و مهم‌ترین علت این عدم استفاده، کمبود آگاهی و ندانستن مزیت‌ها و توانایی‌های این دستیار است. در ادامه این گزارش می‌خواهیم ۸ عدد از قابلیت‌های دستیار هوشمند گوگل که ممکن است تعداد زیادی از کاربران از آن آگاهی نداشته باشند را معرفی کنیم:

اولین گام در استفاده از دستیار صوتی گوگل، فعال کردن این فناوری در گوشی یا تبلت است. کاربران می‌توانند با لمس دکمه خانه-Home روی نمایشگر دستگاه و یا گفتن کلمه Ok Google به دستیار صوتی گوگل دسترسی پیدا کنند. اگر شما صاحب سیستم خانگی گوگل هستید برای استفاده از مزیت‌های دستیار صوتی گوگل کافی است دستگاه خود را روشن کنید.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

 آیا می‌توان از عبارت دیگری برای برقراری ارتباط با دستیار گوگل استفاده کرد؟

اگر قصد دارید به جای گفتن Ok Google از جمله یا کلمه‌ای دیگر برای ایجاد ارتباط با دستیار صوتی گوگل استفاده کنید، می‌توانید جمله Hey Google را به کار ببرید. در حال حاضر دستیار هوشمند گوگل تنها با همین دو جمله هماهنگ است ولی ممکن است در آینده توانایی‌های آن افزایش یافته و حتی با گفتن اسم‌هایی معین با کاربران ارتباط برقرار کند.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۱- دستیار هوشمند گوگل شما را سرگرم می‌کند

اگر اهل بازی‌های رایانه‌ای هستید و یا به دنبال راه‌حلی مناسب برای پر کردن زمان‌های کوتاه بیکاری خود می‌گردید، دستیار صوتی گوگل چاره‌ای مناسب برای آن دارد؛ این دستیار به شکلی حرفه‌ای شما را با بازی‌های چالشی درگیر می‌کند. سرگرمی با دستیار صوتی گوگل تنها به بازی محدود نمی‌شود و ممکن است مربوط به گوش دادن به یک داستان خنده‌دار یا تماشای ویدئویی کمدی باشد.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۲-بهترین مسیر رسیدن به منزلتان را پیدا کنید

دستیار صوتی گوگل دارای کاربردهای وسیعی است که به کارگیری آن در جستجوی مکانی و یافتن مسیر مناسب برای رسیدن به مقصد مورد نظر یکی از آن‌ها است. اگر کاربر موقعیت مکانی خانه خود را در سرویس نقشه گوگل-Google Map مشخص کرده باشد، می‌تواند تنها با گفتن جمله Get me home و ارتباط با دستیار صوتی گوگل بهترین مسیر برای دسترسی به منزل خود را روی نقشه مشاهده کند.

کاربر همچنین می‌تواند ضمن ارتباط با دستیار صوتی گوگل در Google Map  از این دستیار هوشمند درخواست کند تا وضعیت ترافیک و اطلاعاتی نظیر خرابی راه را نشان دهد.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۳-فهرست خرید خود را آماده کنید

همانطور که از نام دستیار صوتی گوگل مشخص است، این فناوری برای یاری کاربران طراحی شده است. نوشتن یک فهرست در هنگام خرید به شما کمک می‌کند تا هیچ چیز را از قلم نیندازید؛ از همین رو دستیار صوتی گوگل فهرست خرید شما را با صدای خودتان درست کرده و ارائه می‌دهد. با دستیار هوشمند گوگل دیگر نیازی به تایپ کردن و نوشتن موارد مورد نیاز خود در هنگام خرید ندارید.

گوگل فهرست خرید کاربر را در حساب کاربری از پیش تعیین شده ذخیره می‌کند تا در صورت نیاز در آینده نیز کاربر به راحتی به آن دسترسی پیدا کرده و موارد ثبت شده را مشاهده کند.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۴-جدیدترین خبرهای روز را بشنوید

امروزه بیشتر کاربران در سراسر جهان فرصت پیگیری و مطالعه مهم‌ترین خبرها، داستان‌های جنایی و توییت‌های جنجالی را ندارند. دستیار صوتی گوگل اطلاع از پربازدیدترین عناوین خبری را بسیار ساده کرده است. اگر پس از ورود به سرویس دستیار هوشمند گوگل در دستگاه خود، جمله Play The News را بگویید، دستیار گوگل خبرهای منابع مختلف خبری را می‌خواند. کاربر می‌تواند هر زمان که بخواهد خواندن خبرها را به طور کامل و یا تنها برای لحظاتی متوقف کند.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۵-خانه هوشمند خود را کنترل کنید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه خاصی به مدرن سازی خانه خود دارید و به جای استفاده از وسایل ساده به فکر استفاده از وسایل الکترونیکی هوشمند در منزل خود هستید، دستیار صوتی گوگل، دستیاری مناسب و مفید برای شما است. کنترل پرده‌ها، تنظیم میزان نور و یا روشن و خاموش کردن لامپ‌ها و بسیاری از وسایل هوشمند دیگر تنها با صدا قابل کنترل هستند.

برای هماهنگ سازی دستیار صوتی گوگل با وسایل خانه خود تنها کافی است به قسمت تنظیمات این سرویس رفته و دستگاه خود را به دستیار گوگل معرفی کنید.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۶-تبدیل واحد پولی و اندازه‌گیری مقیاس‌ها

ممکن است در طول‌ روز بارها نیاز به تبدیل یک واحد پولی یا اندازه‌گیری بر اساس واحد مورد نظر خود را داشته باشید؛ این کار را با خیال راحت به دستیار صوتی گوگل بسپارید. دستیار صوتی گوگل تمامی محاسبات را برای شما انجام داده و پاسخ‌ها را می‌خواند. این ویژگی در سرویس ترجمه گوگل-google translate نیز فعال است. مثلا اگر کاربر کلمه سلام را به زبان انگلیسی بیان کند و پس از آن، از دستیار گوگل بخواهد مشابه این واژه در زبان سوئدی را بیان کند، مترجم گوگل فورا این درخواست را انجام می‌دهد.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۷-رد خودکار تماس یا عدم اعلام هشدار تماس

بعد از یک روز کار طولانی همه دوست دارند مدت زمانی را به استراحت کردن اختصاص دهند ولی درست در زمانی که در اوج خستگی هستید ناگهان گوشی شما زنگ خورده و پس از پاسخ دادن متوجه می‌شوید، تماس از سوی یک شرکت تبلیغاتی یا یک اداره مخابراتی برای معرفی سرویس‌های جدید این شرکت صورت گرفته شده است. مطمئنا چنین تماس‌هایی بسیار آزار دهنده هستند.

حال گوگل به قابلیتی مجهز شده است که چنین تماس‌هایی را از طریق دستیار خود شناسایی و به صورت خودکار رد یا صدای زنگ گوشی را قطع می‌کند. البته این ویژگی هنوز با تعداد محدودی از گوشی‌ها هماهنگی دارد. به عنوان مثال Google Pixel 3 و Pixel 3 XL از جمله گوشی‌هایی هستند که از این قابلیت برخوردارند.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۸-قرار ملاقات‌ها و پست‌های الکترونیکی را بررسی کنید

دستیار هوشمند گوگل با سایر سرویس‌های این غول فناوری آمریکایی هماهنگی کاملی دارد، سرویس‌هایی مانند Gmail و Google Drive از جمله این موارد هستند. دستیار صوتی گوگل نامه‌های الکترونیکی جدید و یا حتی قدیمی را برای کاربر ‌می‌خواند و اطلاعات آن را یادآوری می‌کند. این دستیار حتی برنامه روزانه، ماهانه و حتی سالیانه را تنظیم می‌کند.

با دستیار صونی گوگل به تمامی اطلاعاتی که در زمان‌های ضروری به صورت فوری نوشته و یا ضبط کرده‌اید، دسترسی دارید و دیگر لازم نیست مدت زمان زیادی در میان متون ذخیره در گوشی یا ایمیل خود دنبال آن بگردید.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/10877
اخبار مرتبط

نظرات شما