رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم:

۱۰۰ میلیون دلار حجم صادرات سالانه صنعت کفش قم است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه 300 واحد فعال صنعت کفش و دمپایی فعالیت می کنند، گفت: ۱۰۰ میلیون دلار حجم صادرات سالانه صنعت کفش قم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،ابوالفضل فراهانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ظرفیت کفش قم اظهار کرد: بسیاری از محصولات وابسته به صنعت کفش که زائران ایرانی از کشورهای همسایه به‌عنوان سوغات خریداری می‌کنند، تولید قم است.
 وی ادامه داد: ۳۰۰ واحد فعال در صنعت کفش و دمپایی استان فعال بوده که حجم تولیدات آنها بسیار قابل توجه است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به نمایشگاه بین المللی سال گذشته، عنوان کرد: از بیش از ۲۸ کشور دنیا در آخرین نمایشگاه کفش قم در بهمن ماه سال گذشته حضور پیدا کرده و از نظر بازاریابی نتایج بسیار مثبتی نصیب استان شد.
وی همچنین تصریح کرد: تأمین اجتماعی مشکلات حادی برای صنایع استان به وجود آورده و مرجعی هم نسبت به معضلات ایجاد شده از این ناحیه پاسخگو نیست.
فراهانی با اشاره به اینکه در حوزه پوشاک ظرفیت قم برای بالندگی و رونق بسیار فراوان است، ابراز داشت: در شرایط تحریم، با حمایت از ظرفیت پوشاک استان می‌توان اقدامات کم نظیری را در این رابطه انجام داد.
۶۴ میلیون دلار کالا در سه ماه نخست امسال از قم صادر شد
همچنین در این کنفرانس خبری سید مجتبی فرهادی با اشاره به میزان صادرات کالا ، اظهار داشت: در مدت مشابه سال ۹۷، ۶۶ میلیون دلار کالا ازنظر مبدا تولید از قم صادرشده بود.
وی بیان داشت: ازنظر عملکرد گمرکات، در سه ماه نخست امسال ۳۸ میلیون دلار کالا از قم صادرشده که نسبت به عملکرد ۵۲ میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد کاهش داشته است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اضافه کرد: باوجوداین ازنظر وزنی، صادرات قم به کشورهای خارجی امسال ۳۰ درصد نسبت به سال قبل رشد را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: صنعت کفش و دمپایی ظرفیت بزرگی بوده که می‌توان این محصول را در کشورهای هدف صادراتی به‌ویژه کشور پاکستان توسعه داد.
فرهادی ادامه داد: عراق، هند، ترکیه، پاکستان، چین، آذربایجان، ارمنستان و امارات از مهم‌ترین بازارهای صادراتی استان هستند.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/10944
کلیدواژه: صادرات کفش دلار
اخبار مرتبط

نظرات شما