عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:

مردم قاطعانه از نیروی انتظامی حمایت می کنند/نیروی انتظامی مدافع ناموس جامعه است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نیروی انتظامی مدافع ناموس جامعه است هرکسی بخواهد به بهانه های مختلف نیروی انتظامی را تضعیف کند باید بداند مردم پشتیبان نیروی انتظامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز با حمایت از مواضع سردار اشتری در خصوص برخورد با هنجارشکنان در گفتگو با خبرنگارقم فردا اظهار داشت: باید به خط مشی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به صورت کلی توجه شود خط مشی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی این است که ضابط قانون و هرآنچه که قانون است می باشد و موظف است طبق قانون عمل کند قانون هر کشوری برای آن کشور محترم و مقدس است و همه باید در برابر آن تسلیم باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: طبق قانون جمهوری اسلامی ایران وقتی افراد از منزل خود خارج می شوند و در محیط اجتماع  و محل کار حضور پیدا می کنند باید مقرراتی را هم به لحاظ آداب اجتماعی و هم به لحاظ بهداشت عمومی و هم  به نوع پوشش رعایت کنند، اگر در جامعه با افرادی مواجه شدیم که مقررات را رعایت نمی کنند وظیفه همگانی این است که به صورت محترمانه و مؤدبانه و به آن‌ها تذکر داده شود.

وی افزود: اگر تذکر همگانی کارساز نبود دیگر عموم افراد وظیفه خاصی ندارند و از این به بعد وظیفه نیروی انتظامی و ضابطین قضائی و افرادی که به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر شناخته می شوند است، این افراد اگر مشاهده کنند که افرادی مقررات اجتماعی جامعه را رعایت نمی کنند تا جایی که قانون به آن‌ها اجازه داده است با هنجار شکنان  برخورد می کنند.

نیروی انتظامی مدافع ناموس جامعه است

دیرباز خاطرنشان کرد:  افرادی که مواد مخدر توزیع می کنند یا از کلمات رکیک در محیط اجتماعی استفاده می کنند یا افرادی که بهداشت عمومی را رعایت نمی کند یا پوشش نامناسبی دارد همه این‌ها شامل هنجارشکنی است و باید با آن‌ها برخورد شود زیرا اگر برخورد نشود مردم نمی توانند در جامعه با آرامش و امنیت تردد کنند.

رئیس دانشگاه قم تأکید کرد: معنای سخنان فرمانده نیروی انتظامی این است که وظیفه قانونی نیروی انتظامی برخورد با قانون شکنان و هنجارشکنان است، البته منظور از برخورد استفاده  از خشونت یا برخوردهای غیرقانونی نیست بلکه باید نیروی انتظامی چنان مقتدرانه برخورد کند که همه افراد در جامعه احساس کنند نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت جامعه است و درعین‌حال بر اساس مقررات عمل می کند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی این بود که قوانین اسلامی در جامعه اجرا شود، در جامعه اسلامی یکی از مقررات این است که خانم و آقا با یک پوشش مناسب در جامعه وارد شوند البته در همه جوامع و کشورها قوانینی برای پوشش خانم ها و آقایان تعریف شده است، همان‌طور که همه افراد حقوقی در جامعه دارند که باید رعایت شود در قبال آن حقوق مسئولیت هایی هم دارند.

دیرباز بیان داشت: نیروی انتظامی وظیفه دارد با کسانی که در جامعه هنجارشکنی می کنند و قوانین را رعایت نمی کنند در محدوده ای که قانون اجازه می‌دهد برخورد کنند که این مسئله جدیدی هم نیست و نیروی انتظامی از همان ابتدا همین وظیفه را داشته است.

حمایت قاطعانه مردم از نیروی انتظامی

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عملکرد نیروی انتظامی نشان داده که با انسانیت ، مدارا ، مهربانی ، دلسوزی و خیرخواهی با آسیب‌های اجتماعی برخورد می کند و ناگزیر و بر اساس قانون  باید در برخی موارد  قاطعیت بیشتری هم داشته باشد، باید برای حفظ سلامت جامعه با افرادی که بیماری واگیردار اجتماعی دارند و آسیب های اجتماعی را دائماً به جامعه پمپاژ می‌کنند برخورد شود.

وی افزود: نیروی انتظامی امنیت ما را تأمین می کند مردم برخی از کشورهای همسایه که به ایران سفر می کنند از اینکه بانوان بعد از غروب آفتاب در بیرون از منزل هستند و به راحتی تردد می کنند تعجب می کنند و اعلام می کنند در کشورشان زنان بعد از این ساعت جرئت حضور در بیرون از منزل را ندارند در حالی که ما مشاهده می کنیم بانوان در جامعه تا پاسی از شب حتی در جاده ها و پارک ها به راحتی تردد می کنند همه این‌ها حاصل برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان است که باعث افزایش امنیت زنان شده است زیرا همه می دانند اگر مزاحمتی ایجاد شود نیروی انتظامی با قاطعیت برخورد می کند زیرا نیروی انتظامی مدافع ناموس جامعه است هرکسی بخواهد به بهانه های مختلف نیروی انتظامی را تضعیف کند باید بداند مردم پشتیبان نیروی انتظامی هستند.

دیرباز گفت: البته ممکن است برخی از افرادی در نیروی انتظامی خطایی هم داشته باشند اما این مسئله عمومیت ندارد و بنای نیروی انتظامی این است که حافظ امنیت باشد همان‌طور که تا امروز بوده است.

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/11243
اخبار مرتبط

نظرات شما