با همکاری بسیج و ناجا صورت گرفت؛

کشف تجهیزات استخراج ارز دیجیتال/با قانون شکنان برخورد خواهد شد

در یک عملیات مشترک بین نیروی انتظامی و بسیج مردمی دستگاه های استخراج ارز دیجیتال بیت کوین غیر مجاز در سلفچگان کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روز سه شنبه در یک عملیات مشترک بین نیروی انتظامی و بسیج مردمی در یکی از سوله های واقع در سلفچگان ۴۵۹ عدد ماینر، ۲۹ عدد سویچر شبکه و ۲۷۱ عدد منبع تغذیه ماینر کشف و ضبط شد.

همچنین روز شنبه  2 مورد سوله دیگر هم که چنین تجهیزات غیرمجازی را نگهداری می کردند شناسایی و پلمپ شده بود.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال به عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل (جدا از واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه) است که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌شود و مبنای آن صفر و یک است. این ارز که بر پایه اینترنت تعریف می‌شود، دارای ویژگی‌های مشابه با پول فیزیکی است، اما تراکنش‌های انتقال سرمایه را به صورت آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌دهد.

ارز‌های دیجیتال به منظور امنیت و ناشناس بودن ساخته شده اند. تقلب در تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال جایگاهی ندارد. کسی مالک آن‌ها نیست و کسی نمی‌تواند آن‌ها را متوقف یا هک کند. آن‌ها غیرمتمرکز هستند و واسطه‌ها را حذف می‌کنند.

ارز‌های مجازی و رمزارز‌ها هر دو از نمونه‌های ارز‌های دیجیتالی می‌باشند. با توجه به اینکه تعداد ارز‌های دیجیتالی زیاد است، اما بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین از جمله ارز‌های دیجیتالی مشهور هستند.

آیا راه اندازی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در ایران قانونی است؟

بانک مرکزی ایران در نهم دی ماه ۱۳۹۶، طی اطلاعیه‌ای به کارگیری ابزار بیت کوین و سایر ارز‌های مجازی در تمام مراکز پولی و مالی کشور را ممنوع اعلام کرد. طبق این اطلاعیه هرگونه استفاده و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال در بانک ها، مؤسسات مالی و صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی رسما ممنوع اعلام شد.

مصرف بالای برق صنعتی و کشاورزی، اصلی‌ترین دلیل انتقاد از مزارع استخراج ارز دیجیتال

شاید اصلی‌ترین موضوع در پذیرش استخراج ارز دیجیتالی به عنوان یک صنعت، موضوع نحوه تخصیص انرژی و برق به آن است. در بیشتر کشور‌های دنیا از کسانی که ارزکاوی می‌کنند، مبلغی به عنوان مالیات اخذ می‌شود و آن‌ها باید هزینه برق را با تعرفه بالاتری پرداخت کنند.
طبق محاسبات صورت گرفته، هر دستگاه استخراج ارز دیجیتال (اسیک ماینر) در ثانیه ۱۵۰۰ کیلووات برق مصرف می‌کند و این در حالی است که یک مایکرویو معمولی در همین مدت تنها ۹۰۰ کیلووات مصرف می‌کند؛ بنابراین این دستگاه‌ها مصرف برق بالایی دارند.

با توجه به اینکه به برق در ایران یارانه پرداخت می‌شود و هزینه آن در ایران پایین است، عده‌ای در حال سوءاستفاده از برق صنعتی و کشاورزی هستند. این نوع برق به مراتب ارزان‌تر از برق خانگی است و به همین منظور بسیاری از کسانی که در کار استخراج ارز دیجیتالی هستند، سعی می‌کنند سوله‌هایی که مجهز به برق صنعتی یا کشاورزی هستند را برای استخراج اجاره یا خریداری کنند.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/11380
اخبار مرتبط

نظرات شما