۲۳۰۰ زائر قمی در قالب ۱۵ کاروان به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: امسال ۲۳۰۰ نفر در قالب ۱۵ کاروان، ۱۰ کاروان مدینه قبل و ۵ کاروان مدینه بعد، از استان قم به مقصد زیارت حرمین شریفین مشرف می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی صالحی با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات انتقال زائرین قمی به‌وسیله شرکت هواپیمایی ایران ایر از تاریخ 22 تیر تا دهم مردادماه انجام می‌شود که میانگین طول سفر زائرین استان قم حدود 35 روز بوده و برگشت زائران 26 مرداد خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت استان قم در مورد آخرین وضعیت زائران قمی در حج سال جاری گزارش داد و گفت: به لطف الهی و هماهنگی دست‌اندرکاران عملیات اعزام زائرین تاکنون حدود 50 درصد از کاروان‌های قم به عربستان اعزام‌شده‌اند و مابقی زائران نیز طی هفته آینده به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

صالحی خاطرنشان کرد: تمامی زائرین قمی مستقر در شهرهای مکه و مدینه تا امروز در کمال صحت و آرامش مشغول زیارت و انجام فرایض حج خود هستند.

مدیر حج و زیارت استان قم با موفقیت‌آمیز خواندن مرحله اول اجرای عملیات حج تمتع گفت: امسال خدمات بسیار خوبی در زمینه اسکان، تغذیه و حمل‌ونقل و ... به ضیوف الرحمن ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه کلیه زائرین استان در سلامتی کامل بوده و طی بازدیدهایی که از محل اسکان آنان در مدینه و مکه داشته‌ایم، الحمدالله رضایت حجاج و زائران عزیز مشهود است و مشکل خاصی گزارش و مشاهده نشد.

صالحی یادآور شد: در سال جاری با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از بازار گردی و همچنین حمایت از رونق تولید و کالای ایرانی ، توصیه می‌شود زائران حتی‌المقدور نسبت به تهیه سوغات در ایران اقدام و از خارج شدن ارز جلوگیری کنند، ضمن اینکه این امر سبب رونق اقتصادی نیز می‌شود و از اتلاف وقت در عربستان جلوگیری می‌کند تا زائران بیشتر به جنبه‌های معنوی سفر به سرزمین وحی بپردازند.

وی در پایان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر قمی 12 سال و مسن‌ترین زائر 87 سال سن دارند، گفت: از زائران معزز قمی خواهشمندیم ضمن احترام به قوانین و مقررات کشور عربستان و رعایت توصیه‌های مهم مدیران و روحانیونکاروان‌ها در جلسات آموزشی، با توجه به اینکه موسم حج امسال در فصل گرم سال انجام می‌شود، حجاج تذکرات بهداشتی و پزشکی را جدی بگیرند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11403
اخبار مرتبط

نظرات شما