امام جمعه قم:

ایران خواهان امنیت آب‌های بین‌المللی است/به کسی اجازه کارشکنی و فضولی نمی دهیم

آیت الله بوشهری تصریح کرد:ما به دنیا اعلام می‌کنیم که خواهان امنیت آبهای بین المللی بوده و اجازه نمی‌دهیم کسی امنیت کشتی رانی را در خلیج فارس مختل کند و به دیگران نیز اجازه فضولی و کارشکنی نخواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به عدالت اجتماعی ، اظهار داشت: غفلت از رسیدگی به امور مردم از مصادیق عدم تحقق عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: پیش داوری در قضاوت‌ها و اقدام بر اساس حدس و گمان از مسائلی است که به عدالت اجتماعی لطمه می‌زند، اگر به مشکلات در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی رسیدگی نشود، عدالت اجتماعی محقق نخواهد شد.

امام جمعه قم با اشاره به موانع تحقق عدالت اجتماعی ، گفت: خودبرتربینی، غفلت از رسیدگی به امور مردم و تصمیم گیری بر اساس گمانه زنی از جمله مسائلی است که مانع از تحقق عدالت اجتماعی می‌شود.

وی عنوان داشت:5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه رسمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، نماز جمعه در طول 40 سال گذشته کارکردهای گسترده‌ای داشته است و نمازجمعه یک رسانه قوی است که هر هفته در مصلاها برگزار شده و مردم نسبت به مسائل روز جامعه آگاهی پیدا می‌کنند.

آیت الله بوشهری با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهمی که مردم را در صحنه نگه داشته قرارگاه‌های نماز جمعه است، تاکید کرد: نمازهای جمعه مرکز حل اختلاف بوده و مردم نیز با توطئه‌های دشمنان آشنا می‌شوند و نماز جمعه دستاوردهای سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی یادآور شد: زمانی که انگلیسی‌ها کشتی ایران را توقیف کردند رسانه‌های غربی کمتر سخن گفتند و آن روز رهبری فرمودند که نیروهای مومن ما در جای مناسب اقدام لازم را انجام خواهند داد.

ملت ایران پاسخ دشمنان را با تودهنی سختی می دهند
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: توقیف کشتی ایران توسط انگلیسی‌ها غیرقانونی بود،  البته ایران کشتی انگلیسی را بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی توقیف کرد و این روزها نماینده و پیغام می‌فرستند که کشتی آنها را آزاد کنند؛ هر اقدامی که انجام می‌دهید ملت بیدار ایران تو دهنی سختی به شما خواهند زد.

وی گفت: ما به دنیا اعلام می‌کنیم که خواهان امنیت آبهای بین المللی بوده و اجازه نمی‌دهیم کسی امنیت کشتی رانی را در خلیج فارس مختل کند و به دیگران نیز اجازه فضولی و کارشکنی نخواهیم داد.

آیت الله بوشهری با تقدیر از اقدامات سربازان گمنام امام زمان به دلیل دستگیری جاسوسان آمریکایی یادآور شد: رهبری بارها مسئله نفوذ را مطرح کرده و عده‌ای آن را جدی نگرفتند. تعدادی از جاسوسان در مراکز حساسی نفوذ کرده و گاهی به اطلاعات ارزشمندی دست یافته بودند ولی نیروهای اطلاعاتی ما دشمن را غافلگیر کرده و از این اقدام به جا تقدیر می‌کنیم.

وی دیدار جانشین رهبر حماس با مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر این مسئله که خداوند وعده داده که در پرتو استقامت و مقاومت پیروزی قطعی است تاکید کردند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی فلسطینی‌ها با سنگ در برابر صهیونیست‌ها مقابله می‌کردند ولی به لطف و مدد الهی در سایه مقاومت به وسیله موشک‌های نقطه زن هر نقطه‌ای که بخواهند را در اسرائیل مورد حمله قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11405
اخبار مرتبط

نظرات شما