با حضور مهمان‌های ویژه و ملی؛

همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در قم برگزار می‌شود

دبیر همایش بین‌المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری از برگزاری این همایش در اسفندماه امسال در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی مهدوی راد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز اظهار داشت: استاد مطهری به لحاظ طرح مسئول فکری، عقیدتی و تمدنی اسلام بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: ایشان به معنای واقعی کلمه مصلح بودند و می‌اندیشند و به‌خوبی می‌توان این موارد را در آثار ایشان دید.

مهدوی راد تأکید کرد: در آثار شهید مطهری مسائل بسیار مهمی وجود دارد و علاوه بر این ایشان در نظر داشتند که جریان اسلام را در 100 سال اخیر موردبررسی قرار بدهند که شهادتش این مهم را از ایشان گرفت.

وی ابراز داشت: همه‌چیزی که استاد مطهری اندیشیده است گنجینه و دریای عظیمی است که باید در راستای هدایت مردم از آن بهره کامل را برد.

دبیر همایش بین‌المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری بابیان این‌که امسال همایش متفاوتی رقم خواهد خورد، تصریح کرد: در نظر داریم که امسال مباحث نو و به‌روز باشد و با جریان‌های موجود همسویی داشته باشد و یک گام به‌پیش باشد.

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت استاد هم دغدغه خلوص تفکرات اسلامی را داشتند و هم به دنبال ایجاد فضایی برای تبیین اسلام ناب را داشتند.

مهدوی راد بیان داشت: استاد مطهری در آستانه پیروزی انقلاب به وظایف حوزه‌های علمیه اشاره‌کرده‌اند که نشان‌دهنده‌ای دغدغه‌ای ایشان در موارد مختلف است.

وی ادامه داد: شهید مطهری از تئوریسین‌های انقلاب بوده‌اند که در گام دوم انقلاب نیز باید از آثار ایشان بهره گرفته شود.

مهدی راد افزود: دبیرخانه همایش از 21 تیرماه امسال آغازشده و تاکنون 6 جلسه در این خصوص برگزارشده است.

وی با اشاره به محورهای همایش افزود: قرآن و پرسش‌های نوپدید، فهم دین، سنت و مدرنیته، پیشرفت و انحطاط، اسلام و ایران، تمدن اسلامی، مسئله خودی، تربیت و جامعه سازی، نظام سرمایه‌داری، عدالت اقتصادی، ذات‌گرایی و برساخته بودن معنا و حکمرانی، حقوق بشر، آزادی، خرافات، زنان، خانواده و نقد و انتقادپذیری ازجمله محورهای مهم این همایش هستند.

دبیر همایش بین‌المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری ادامه داد: مهلت ارسال چکیده 21 مردادماه و مهلت ارسال مقاله 30 آبان ماه امسال است.

وی بابیان این‌که زمان برگزاری همایش اسفندماه امسال در تهران و قم برگزار می‌شود، تأکید کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی همایش نیز فعال‌شده و از یک سری از شخصیت‌های علمی دعوت‌شده تا در این زمینه مقاله ارائه دهند.

مهدوی راد تأکید کرد: از نیمه دوم سال 98 نیز باهمت همه مسئولان پیش همایش‌های نیز در نقاط مختلف کشور برگزار خواهیم کرد البته در این شرایط اقتصادی از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد تا هزینه‌های همایش کاهش پیدا کند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11478
اخبار مرتبط

نظرات شما