مدیرکل انتقال خون استان قم:

میزان مراجعه به مراکز اهدای خون در دو سال اخیر کاهش‌یافته است / بانوان رغبتی برای اهدای خون ندارند

مدیرکل انتقال خون استان قم بابیان این‌که بانوان رغبتی برای اهدای خون ندارند، گفت: میزان مراجعه به مراکز اهدای خون در دو سال اخیر کاهش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی نوریان صبح امروز در حاشیه اهدای خون جمعی از خبرنگاران استان قم در مرکز انتقال خون حضرت روح‌الله، اظهار داشت: از تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه که امروز در جهت ترویج اهدای خون در جامعه اقدام به این عمل خداپسندانه کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: حرفه‌ای خبرنگاری یک دانش است و حضور شما به‌عنوان فعالان عرصه دانش و خبر در این روز موجب ترویج فرهنگ اهدای خون در استان و حتی کشور می‌شود.

نوریان بابیان این‌که خبرنگاران همواره در کارهای عام‌المنفعه و نیک پیش دار بوده‌اند، ابراز داشت: اصحاب رسانه استان قم در میزان اهدای خون شاخص هستند که نشان‌دهنده توجه این قشر فرهیخته به فرهنگ اهدای خون در کشور است.

وی ادامه داد: این اقدام هماهنگ و خودجوش خبرنگاران قطعاً موجب توجه بیشتر و بهتر مردم و شهروندان به فرهنگ اهدای خون می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان قم اهدای خون را یک صدقه جاری دانست و بیان داشت: اهدای خون همانند اهدای عضو است به‌طوری‌که ارزش یک واحد خون به حدی است که می‌تواند جان ۳ نفر را نجات دهد.

وی در توضیح روند اهدای خون نیز گفت: بعد از اهدای خون پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز متراکم را از هم جدا می‌کنیم که در این میان پلاکت و گلبول قرمز مصرف می‌شود و پلاسما نیز برای تولید دارو مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نوریان ابراز داشت: ازنظر اقتصادی نیز تولید پلاسما برای کشورمان بسیار ارزشمند است و ارزآوری فراوانی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهدای خون مستمر اشاره کرد و بیان داشت: نیاز داریم که افراد به‌صورت مستمر اهدای خون کنند تا خدای‌نکرده در این زمینه در آینده به مشکل برنخوریم.

نوریان اهدای خون را یکی از ارزشمندترین کارهایی دانست که انسان‌ها می‌توانند انجام دهند و در نجات جان انسان‌ها بسیار تأثیرگذار است به‌عنوان‌مثال اخیراً یک مادر باردار 35 در کما بود که اهدای چند واحد خون وی را از مرگ حتمی نجات داد.

وی افزود: این مهم را هم باید متذکر شوم که اهدای خون در بین بانوان پایین است که باید افزایش یابد.

مدیرکل انتقال خون استان قم تأکید کرد: افراد ترسی از اهدای خون نداشته باشند چراکه استمرار اهدای خون هیچ آسیبی به بدن وارد نمی‌کند.

وی بابیان این‌که میزان مراجعه به مراکز اهدای خون در دو سال اخیر کاهش‌یافته است، تصریح کرد: با توجه به مراجعات مردم از سایر استان‌ها به قم برای درمان و همچنین در حال ساخت بودن چند بیمارستان در قم نیاز استان به خون در سال‌های آینده قطعاً افزایش خواهد داشت و برای عدم کمبود در این زمینه نیازمند یاری همه مردم و شهروندان هستیم.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11538
اخبار مرتبط

نظرات شما