مسئول روابط عمومی آموزش‌ و پرورش قم:

والدین تخلف مدارس قم را گزارش دهند/1800 بازرسی از مدارس قم صورت گرفته است

مسئول روابط عمومی آموزش‌ و پرورش قم با اشاره به اینکه 1800 بازرسی از مدارس قم صورت گرفته است، گفت: والدین تخلف مدارس قم را گزارش دهند.

 غلامرضا رضایی مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: حضور نوآموزان پایه اول در مدارس بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش بوده و آموزش و پرورش استان قم اجرای برنامه سنجش تحصیلی را با توجه به دستورالعمل ها و بخشنامه های مربوطه پیگیری می نماید.

وی گفت: یادآور می‌شود انجام تست‌های سنجش که بخشی از آن نیز معاینات پزشکی است همه ساله در آموزش و پرورش کشور انجام می‌شود و اختصاص به سال جدید تحصیلی و آموزش و‌پرورش قم نداشته و نخواهد داشت.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش قم در خصوص علت جمع آوری کتاب های سال گذشته دانش آموزان در مدارس خاطرنشان کرد: تحویل کتاب های دانش آموزی به مدارس هیچ الزامی ندارد و برخی از مدیران واحدهای آموزشی استان به خاطر رعایت حال دانش آموزان بی بضاعت واحدهای آموزشی خود و بالا بودن هزینه های تهیه کتاب برای سال جدید تحصیلی نسبت به جمع‌آوری کتاب‌های مطلوب و قابل استفاده دانش آموزی اقدام می‌نمایند تا بدین وسیله کمکی ولو اندک به دانش آموزان بی بضاعت داشته باشند.

رضایی بیان داشت: تأکید می گردد هیچ گونه اجباری در این قضیه وجود ندارد، لذا در صورت برخورد غیرقانونی مدیر و یا همکاران اجرایی ما و بیان الزام شرایط خاص ثبت نام ولی محترم دانش آموز می تواند با شماره تلفن ۳۲۹۳۸۰۱۸ اداره ارزیابی و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان مورد را مطرح تا برخوردهای جدی صورت پذیرد.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش قم در خصوص دریافت وجه از والدین در هنگام ثبت نام اظهار داشت: پرواضح است با توجه به عدم پرداخت سرانه مناسب به واحدهای آموزشی مدیران محترم مدارس بدون همیاری و مشارکت اولیای گرانقدرنمی‌توانند پاسخگوی انتظارات دانش آموزان و خانواده های ایشان باشند.

وی تصریح کرد: امید است خانواده های محترم با توجه به این نکته که مدیر مدرسه نیز چون پدر یک خانواده باهدف ایجاد جوی بانشاط و رضایتمند و با دغدغه به مدیریت جمع کثیری از فرزندان خانواده می‌پردازد با همکاری داوطلبانه مادی و معنوی خود زمینه‌های توسعه و ارتقای فرزندان خوبمان را فراهم آورند.

رضایی افزود: در پایان نیز تأکید می گردد که آموزش و پرورش استان قم گروه‌های متعدد بازرسی از مدارس را فعال نموده و از ابتدای فرآیند ثبت‌نام تاکنون نزدیک به یک هزار و هشت‌صد بازدید را از واحدهای آموزشی انجام داده است لذا انتظار می‌رود ولی محترم دانش آموز با قضاوت غیرمنصفانه خود زحمات این همکاران تلاشگر را نادیده نگیرند.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/11626
اخبار مرتبط

نظرات شما