قرآن انسان را به بهترین و استوارترین راه هدایت می‌کند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه قرآن به انسان حرکت می‌دهد و انسان را به بهترین و استوارترین راه هدایت می‌کند، گفت: تاریخ دست خوش حوادث هستند اما تاریخی که زیباترین و بهترین و کامل‌ترین بیان را دارد تاریخ بیان شده از سوی قرآن کریم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهردیروز در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) اظهارداشت: گرامی‌ترین بندگان خدا پس از انبیاء، علمای دین و در مرحله بعد حاملان قرآنی هستند.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه قرآن کریم افزود: عاملان قرآن با انبیای الهی محشور می‌شوند و جواز عبور از صراط را دارند و همان پاداشی که نصیب انبیاء می‌شود نیز به آن‌ها داده می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های حوزه‌های علمیه با بیان اینکه صادق‌ترین و بهترین و رساترین خبر، خبر قرآنی است، عنوان کرد: اگر انسان می‌خواهد با خدا سخن بگوید نماز بخواند و اگر می‌خواهد خدا با او سخن بگوید باید قرآن بخواند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن به انسان حرکت می‌دهد و انسان را به بهترین و استوارترین راه هدایت می‌کند، تصریح کرد: تاریخ دست خوش حوادث هستند اما تاریخی که زیباترین و بهترین و کامل‌ترین بیان را دارد تاریخ بیان شده از سوی قرآن کریم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه قرآن کریم سبب آرامش روحی انسان می‌شود، عنوان کرد: قرآن کریم تاکید کرده است که زن و مرد در پیشگاه الهی یکسان هستند و تقوا و عمل صالح ممیزه آن‌ها است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در نامه اعمال انسان قرآن نقش مهمی دارد، تصریح کرد: برای اینکه ویژگی‌های قرآن برای ما اثر کند نخستین اقدام آشنایی با قرآن و حفظ آن است و همچنین باید تدبر در آیات الهی داشته باشیم.

امام جمعه قم با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) گفت: عاملان به قرآن آیات الهی را داروی دردهای خود می‌دانند و شب را با قرآن شب زنده داری می‌کنند.

 



انتهایی پیام/
http://qomefarda.ir/1165
اخبار مرتبط

نظرات شما