معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور مطرح کرد:

فرزندآوری دیرهنگام، فرهنگ غلط امروز بین زوجین

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به مسئله فرزندآوری، بالارفتن سن ازدواج، مسئله طلاق و عدم ازدواج به هنگام، گفت: امروز یکی از فرهنگ های غلط در بین زوجین مسئله اقدام دیرهنگام برای فرزندآوری است که باعث نازایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به مسئله پیری جمعیت و کاهش نشاط در کشور، اظهار داشت: یکی از مهم ترین شاخص هایی که برای هر کشوری جز شاخص های رشد قرار دارد نیروی انسانی مولد، جوان، توانمند، کارا و پر انرژی است که این مسئله در دنیا جزء شاخصه های توسعه یافتگی است.

وی ادامه داد: در ده های بعد از انقلاب شاهد رشد صعودی جمعیت بودیم اما به دلیل شرایط اقتصادی، اشتغال و مسائل مرتبط با آن برنامه تهدید و کنترل جمعیت اجرا شد.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) افزود: برنامه کنترل جمعیت باید در بازه زمانی خاص خود متوقف می شد اما این اقدام صورت نگرفت و پنجره جمعیتی کشور در بعضی از استان ها با رشد منفی و در بعضی از استان ها سکون باقی ماند.

بالارفتن سن ازدواج از دلایل پیری جمعیت است
وی بیان داشت: عوامل مختلفی در برگشت خط منحنی رشد به سمت صعود وجود دارد که می توان به مسئله فرزندآوری، بالارفتن سن ازدواج، مسئله طلاق و عدم ازدواج به هنگام اشاره کرد.

ظهیری در ادامه ابراز داشت: جامعه ای که دارای نیروی جوان مولد است از حیث امنیتی، نظامی، کار آمدی، رشد صنعت، کشاورزی و... از نیروی های موثرتری برخوردار است و همچنین نشاط جامعه ای که در آن تعداد افراد جوان بالاست بیشتر است تا جامعه ای که رو به پیری می رود.

فرزندآوری دیرهنگام، فرهنگ غلط امروز بین زوجین
وی با اشاره به اینکه  امروز اگر بخواهند جامعه ای را ضعیف کنند تعداد نیروی جوان مولد آن جامعه را کم می کنند و یا یک سیر نزولی برای جمعیت جوان آن ایجاد می کنند، گفت: امروز یکی از فرهنگ های غلط در بین زوجین مسئله اقدام دیرهنگام برای فرزندآوری است که باعث نازایی می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: در حال حاضر مشکل ما این است که نسل آینده ما وارث سرزمینی خواهند بود که رو به افسردگی، پیری، کم نشاطی و کمبود نیروی مولد جوان می رود لذا برای اینکه بتوانیم امنیت آینده سرزمین خود را تأمین کنیم باید در دهه ای که پیشرو داریم به‌درستی گام برداریم.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/11749
اخبار مرتبط

نظرات شما