فلاحتی: هر جا کوتاه آمده‌ایم تحقیر یا تحریم شده‌ایم

نماینده قائنات در مجلس گفت: هر جا در بخش‌های مختلف در عرصه بین‌الملل کوتاه آمده‌ایم، متاسفانه یا تحقیر و یا تحریم شده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فرایندهای داخلی اقتصادی و بهبود روند بازار گفت: مباحثی در راهبردهای کلان فراملی و خارج از مرزها وجود دارد که با قدرت و صلابت و اقتدار معنی می‌شود ضمن اینکه تجاربی که در این زمینه وجود دارد نشان می‌دهد هرگاه نظام اسلامی از موضع قدرت وارد شده و توانمندهایش را به دنیا نشان داده برگ برنده در دستمان بوده است.

وی افزود: هر جا در بخش‌های مختلف عرصه بین‌الملل کوتاه آمده‌ایم، متاسفانه یا تحقیر و یا تحریم شده‌ایم. 

نماینده قائنات در مجلس تصریح کرد: در موضوع مسائل داخلی کشور شرایط کاملا متفاوت است، زیرا اقتصاد و موارد داخلی را نمی‌توان با نگاه اقتدارگونه تحلیل کرد و بگوییم به دنبال حرکت مقتدرانه در این مسیر هستیم. 

فلاحتی گفت: عملکرد جهادی در اتفاقات گونه‌ای از اقتدار در موضوعات داخلی است و وقتی مسئولان مربوطه برای اجرای اقتصاد مقاومتی روحیه جهادی دارند، معنایش آن است که هم این موضوع را باور دارند و هم نشان می‌دهند که متکی به داخل هستند.

وی گفت: کمک گرفتن از آحاد مردم و مشارکت آنان می‌تواند راهگشای نظام اسلامی باشد؛ چرا که وقتی آنها در هر عرصه‌ای ورود کرده‌اند عمده مشکلات حل و فصل شده است ضمن اینکه در مسائل اقتصادی هم پیگیری این موضوع نشان‌دهنده آن است که توانسته‌ایم از بسیاری از بحران‌ها عبور کنیم.

فلاحتی گفت: اگر توانمندی داخلی را به عنوان اقتدار در نظر بگیریم، معنایش با موضوعات خارجی نشان‌دهنده اقتدار در کشورمان متفاوت است. 

وی گفت: باید در عرصه‌های مربوط به مسائل داخلی کشورمان محکم وارد شده و ریشه‌ای با آنها برخورد کنیم.

نماینده قائنات در مجلس اظهار داشت: بعد از خروج آمریکا از برجام و آغاز مجدد تحریم‌ها کاملا مشخص است که هر جا دولت قوی وارد عمل شده و اعمال نظارت کرده است و شکاف‌ها را برطرف کرده، مردم آسیب‌های کمتری دیده‌اند اما هرجا موضوع رها شده است دامنه آن به سراسر کشور رسیده است که نمونه بارز آن در واردات کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی است که هرچند اصل کار خوب بود، اما مدیریت بسیار زیادی وجود داشت و دولت در حقیقت کار را رها کرده بود.

فلاحتی اضافه کرد: نتیجه رها شدن بازار داخلی از سوی دولت، برپایی دادگاه‌های گوشت و دیگر اقلام و اجناس است که آن را مشاهده می‌کنید، ضمن اینکه متاسفانه اختلاس‌های فراوان و حیف و میل بیت‌المال هم در این زمینه نشان‌دهنده عدم وجود اقتدار در این بخش بوده است.

وی افزود: وقتی دولت برخی موارد را مدیریت کرده و رها نکرد، توانسته مانع از بروز بحران شود که برای مثال عرصه دارو است که با اعمال نظارت اجازه سوءاستفاده را نداد. البته در بخش احتمال افزایش قیمت بنزین هم التهاب‌هایی در حال شکل‌گیری بود که بلافاصله با ورود مقتدرانه دولت این موضوع خنثی شد.

نماینده قائنات در مجلس اظهار داشت: عدم وجود اقتدار در بازار خودرو و رها شدن این صنعت منجر به خسران زیاد مردم و کشور شده است. 

فلاحتی تصریح کرد: نیازمند مدیریت قوی و مقتدرانه در کشور و باور به مدیریت و اقدام جهادی و باور به اقتصاد مقاومتی هستیم. ضمن اینکه باید مسئولان به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی مسلط بوده و از صدر تا ذیل مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها بر همین اساس برنامه‌ریزی شود. 

وی افزود: اگر اقتدار در موضوع داخلی وجود داشته باشد و مانع اقدامات منفی سودجویان، منفعت‌طلبان و دلالان شویم، قطعا می‌توانیم حرکت‌های شتابنده اقتصادی داشته باشیم. امیدواریم به همین سمت حرکت کنیم که باید دولت به عنوان لیدر اقتصادی به ایفای وظایف خود بپردازند و مشکلات را هرچه سریع‌تر رفع کند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11753
کلیدواژه: فلاحتی تحقیر تحریم
اخبار مرتبط

نظرات شما