دولت سیاست‌های غلط را با رصد شرایط اقتصادی تغییر دهد

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط سخت اقتصادی وقتی دولت متوجه می‌شود که سیاست دقیقی را پیش نمی‌برد، باید این سیاست را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مؤید حسینی صدر، نمایندهٔ ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به هیأت دولت در خصوص تنظیم بازار، اظهار داشت: آن زمانی که ارز 4200 تومانی را برای کالاها اعلام کردند، نظرم بر این بود که منافع این اقدام بیشتر برای دلالان و سودجویان خواهد شد تا اینکه مصرف کنندگان از این اقدام بهره مند شوند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی که هم اکنون در آن هستیم، گفت: در شرایط کنونی اختصاص ارز 4200 به برخی کالاها راه حل اساسی نیست بلکه باید از راه حل هایی همچون کالابرگ و توزیع یارانه نقدی استفاده کرد.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه با گذشت زمان شاهد هستیم که اختصاص ارز 4200 سیاست دقیقی نبود.علی رغم اینکه ارقام بسیار بالایی همچون 20 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی اختصاص یافته است، اما در برخی از این کالاها با افزایش قیمت روبرو هستیم. درواقع آنچه به عنوان یارانه در داخل ارز به دست مصرف کننده می رسد، کمتر است.

وی با اشاره به این موضوع که باید از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده شود، گفت: معتقدم باید درمورد کسانی که ارز دولتی دریافت کرده اند، پیگیری دقیقی شود. همچنین این موضوع هم باید پیگیری شود که آیا کالاها را وارد کرده اند و اگر این کالاها وارد کشور شد، با چه نرخی به دست مصرف کننده رسیده است.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: اگر این پیگیری ها به صورت دقیق انجام شود، در نهایت شاهد کنترل بازار هستیم و قیمت ها کاهش می یابد. زمانی که دولت می بیند که چنین سیاست هایی همچون اختصاص ارز دولتی پاسخگو نیست و جواب نمی دهد، باید به دنبال شیوه های جدیدی همچون کوپن الکترونیکی یا توزیع یارانه نقدی برای توزیع کالاهای اساسی باشد.

حسینی صدر با اشاره به این موضوع که این دوره سخت را با عزتمندی عبور می کنیم، گفت: به هرحال مردم ما بسیار صبور هستند، اما این صبوری یک شرط دارد؛ اگر فشار ناشی از مشکلات اقتصادی در کشور است باید این فشار برای همه باشد. اگر خوشی است، باید برای همه باشد. اگر مردم احساس کنند مشکلات تنها برای آنهاست و عده خاصی این مشکلات را ندارند، تحمل مشکلات را نخواهند داشت. در این شرایط سخت اقتصادی باید باهم هم درد باشیم و همه باهم همراهی کنیم تا این دوره سخت را با عزتمندی عبور کنیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11758
اخبار مرتبط

نظرات شما