مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مطرح کرد:

انجام خط کشی عابر پیاده در 302 نقطه شهر/احداث دو پارک ترافیک در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در 302 نقطه شهر خط کشی عابر پیاده را انجام دادیم، طی هفته جاری و هفته آینده خط کشی 140 نقطه دیگر را انجام خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی نیک  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به فعالیت های مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: شروع کار این مرکز با 15 دوربین نظارتی بود، با توجه به مطالعات صورت گرفته تعداد دوربین‌ها به 95 دوربین نظارتی افزایش پیدا کرد، افق مرکز در سال 1400 داشتن 250 دوربین نظارتی در شهر قم است و تجهیزات 110 دوربین خریداری شده است.

وی ادامه داد: در بلوار آیت‌الله بروجردی به دلیل سرعت بالای خودروها، تلفات زیادی را به دلیل تصادفات داشتیم، به همین دلیل 6 سامانه ثبت تخلف سرعت در این محور نصب شد و پس از نصب این سامانه‌ها طی دو ماه گذشته حادثه با تلفات جانی در این محور نداشتیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در 302 نقطه شهر خط کشی عابر پیاده را انجام دادیم، طی هفته جاری و هفته آینده خط کشی 140 نقطه دیگر را انجام خواهیم داد، همچنین طراحی پارک ترافیک شهرداری در منطقه پردیسان صورت گرفته است، به دنبال راه اندازی پارک ترافیک در هر منطقه شهرداری قم هستیم و طراحی پارک ترافیک در بوستان جوان در دست اجرا است.

نیک با اشاره به کمپین نه به تلفن همراه در شهر قم اظهار کرد: این کمپین با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر راه اندازی شد، پس از آن کمپین‌های بین خطوط برانیم و ایمن برانیم را در شهر قم داشتیم.

علی نیک با بیان اهمیت وجود پارک‌های ترافیکی برای فرهنگ‌سازی در شهر یادآور شد: نخستین پارک ترافیک 15 خرداد قم تجهیز شده و منتظر آسفالت است که ما به دنبال ایجاد پارک‌های ترافیک در مناطق مختلف شهری هستیم.

وی با اشاره به احداث دو پارک ترافیک دیگر در شهر قم ابراز کرد: دو پارک ترافیک دیگر در مرحله طراحی و اخذ پیمانکار قرار دارد که به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: سال گذشته برای فرهنگ‌سازی ترافیکی در 43 مدرسه اقداماتی در زمینه آموزش ترافیکی با کتابچه‌ها و اقلام دیگر انجام‌شده است.

انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11954
اخبار مرتبط

نظرات شما