مدیر کل بنیاد مسکن استان قم:

تاکنون بیش از هشت هزار خانه روستایی مقاوم سازی شده است

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به اینکه در روستاها برای جوانان تازه ازدواج کرده هم زمین و هم تسهیلات برای ساخت مسکن می دهیم، گفت: تاکنون بیش از هشت هزار خانه روستایی مقاوم سازی شده و بیش از 17هزار سند مالکیت صادر شده است.

 داریوش بلدی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه استان قم دارای حدود 200 روستا است، اظهار داشت: در روستاهای قم در تامین زمین برای ساخت مسکن هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تسهیلات ساخت مسکن روستایی در روستاهای قم از 25میلیون به 40میلیون تومان ارتقاء یافته است که کارمزد این وام 5درصد با بازپرداخت 15سال به متقاضیان پرداخت می شود.

بانک ها موظف به دریافت ضامن زنجیره ای از روستائیان هستند
مدیر کل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به اینکه دولت بازپرداخت این تسهیلات را ضمانت کرده است، گفت: پرداخت این وام به بانک های عامل توسط دولت ابلاغ شده است و آنها موظف هستند در روستائیان در بحث ضامن بصورت زنجیره ای عمل کنند.

وی اضافه کرد: در بحث ضامن زنجیره ای به دلیل نبود ضامن کارمند در روستا و وجود برخی مشکلات ، روستائیان بصورت زنجیره ای ضامن یکدیگر می شوند .

تاکنون بیش از هشت هزار خانه روستایی مقاوم سازی شده است
بلدی با اشاره به اینکه مسکن های روستایی تحت نظارت بنیاد ساخته می شود، بیان داشت: تاکنون 10 هزار نفر متقاضی تسهیلات مسکن روستایی به بانک ها معرفی شده اند که از این تعداد 8050 نفر وام خود را دریافت و واحد های خود را مقاوم سازی کرده و در حال زندگی هستند

وی در ادامه به برخی وظایف بنیاد مسکن اشاره کرد و خاطرنشان شد: اجرای طرح هادی در روستا برای توسه و ارتقاء کیفی زندگی مردم از طرح های بنیاد مسکن است که این طرح در روستاهای بالای 20خانوار با اقدامات مختلف انجام می شود.

صدور 17هزار سند مالکیت برای روستائیان در قم
مدیر کل بنیاد مسکن استان قم افزود: سند دار کردن املاک روستائیان از دیگر وظایف بنیاد مسکن است که تاکنون 17هزار سند در روستا ها و شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن صادر شده است.

وی ابراز داشت: در شهر ساخت مسکن برای محرومین را پیگیری می کنیم البته این طرح چندسالی است به دلایلی اجرا نمی شود که در حال پیگیری برای راه اندازی دوباره آن هستیم؛ در این طرح زمین از سوی دولت در اختیار بنیاد قرار می گیرد و بنیاد هم مسکن را با قیمت تمام شده در اخیتار
متقاضی قرار می دهد.

بلدی گفت: در حوادث طبیعی که در کشور رخ می دهد بنیاد مسکن حضور دارد که به عنوان مثال بنیاد مسکن قم در زلزله کرمانشاه به مدت یکسال ستاد تشکیل داده و حضور داشت و در بازسازی منازل مردم کمک های لازم را انجام می داد.

وی ادامه داد: تسهیلات برای ساخت مسکن به افرادی که دارای شرایط اعلام شده در هر طرح و برنامه باشند پرداخت می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در این طرح زمین از طریق راه و شهرسازی در اختیار بنیاد قرار گرفته است و بانک مسکن هم تسهیلات آن را پرداخت خواهد کرد اما هنوز شرایط واگذاری اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: در این طرح ها جامعه هدف ما افراد و قشر ضعیف جامعه است البته افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند از طریق این ارگان ها تسهیلات لازم را دریافت می کنند

بلدی تصریح کرد: در هفته های آینده سامانه ای اطلاع رسانی خواهد شد تا متقاضیان در این سامانه ثبت نام کنند و بعد از گزینش و احراز هویت افراد، نیازمندان واقعی شناسایی و مسکن برای آنها ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به جوانان تازه ازدواج کرده، گفت: در روستا ها برای کسانی که تازه ازدواج کرده اند هیچ مشکلی نداریم و زمین و تسهیلات در اختیار آنها قرار می دهیم و اگر از لحاظ درآمدی ضعیف باشند کمک های بلاعوض هم خواهیم داشت.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم ادامه داد: در شهر هم فعلا بحث اقدام ملی مسکن را خواهیم داشت که هنوز شرایط آن کامل اعلام نشده است اما بنیاد مسکن برای ساخت مسکن هیچ محدودیتی ندارد.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/12085
اخبار مرتبط

نظرات شما