در نمایشگاه هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

بررسی تاریخچه نفوذ در عصر معاصر ایران/ بیگانگانی که چشم طمع بر منابع ملی کشور داشتند

بررسی تاریخچه نفوذ در عصر معاصر ایران با ایجاد غرفه نفوذ و طراحی المان‌های جالب و منحصربه‌فرد جلوه‌ ویژه‌ای به نمایشگاه امسال داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نمایشگاه هفته دفاع مقدس بانام مقاومت تا ظهور در حالی از 31 شهریورماه امسال کار خود را شروع کرده که امسال سطح نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته بالاتر رفته و در این میان افزایش غرفه‌هایی مفهومی و تبیینی بیشتر به چشم می‌خورد.

یکی از غرفه‌هایی که با استقبال خوب مردم روبرو شده است غرفه نفوذ است که به بیان دخالت‌های کشورهای بیگانه در تاریخ معاصر کشورمان پرداخته است.

نکته جالب‌توجه در این غرفه حضور کارشناسان در هر یک از بخش‌های غرفه است که به‌خوبی به بیان ابعاد نفوذ در کشورمان می‌پردازند علاوه بر این جلوه‌پردازی و بهره بردن از ماکت‌های مناسب برای هر بخش توجه همه بازدیدکنندگان را به خود را جلب کرده است.

مسلم زارعی مدیر اجرایی غرفه نفوذ در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای اولین بار در نمایشگاه امسال این غرفه برپاشده که به بررسی نفوذ از زمان مشروطه تا زمان ظهور می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این غرفه 8 سالن موضوعی وجود دارد و برای هر سالنی سناریوی خاصی تعریف‌شده است به‌طوری‌که سالن اول به نفوذ در زمان مشروطه اشاره می‌کند و اِلمانی که برای این بخش در نظر   دیگی است که سه شخصیت به‌عنوان نماد روشنفکرها دیگ را داغ می‌کنند.

زارعی افزود: این دیگ به دیگی اشاره دارد که در زمان مشروطه در آن پلو پخت می‌شده ولی در اصل اهداف مشروطه را پیگیری می‌کرد، راوی در این قسمت موضوع تقی زاده را در زمان مشروطه بررسی می‌کند که منجر به کشته شدن شیخ فضل‌الله نوری شد.


وی بابیان این‌که بین سالن‌ها هم عکس‌های مربوط به این موضوعات کارشده است، ادامه داد: در سالن دوم موضوع پهلوی و دوران ستم‌شاهی به تصویر کشیده شده در این بخش سه شخصیت که در زمان رضاشاه از کشورهای شوروی، انگلستان و آمریکا به ایران آمدند و شاه ایران را پشت درراه ندادند به تصویر کشیده شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: در این بخش سر خرس به‌عنوان نماد شوروی، سر عقاب به‌عنوان نماد آمریکا و سر روباه به‌عنوان نماد استعمار پیر به‌کاررفته است که با در دست داشتن خنجری روی نقشه ایران کشور را به دو نصف تقسیم کرده‌اند.


وی ادامه داد: سالن بعدی، ابعاد انقلاب را بررسی می‌کند و ادامه داد: که برای آن طراحی‌شده صف نفت و گاز است که به دلیل عقب‌ماندگی‌های که در زمان پهلوی بود مردم از کمترین امکانات برخوردار بودند اما با پیروزی انقلاب ورق برگشت.


مدیر اجرایی غرفه نفوذ بیان داشت: سالن چهارم نفوذ در اقتصاد است که به بررسی ابعاد نفوذ در اقتصاد کشور می‌پردازد و تصاویری از مفسدین اقتصادی در آن نصب‌شده است والمانی که برای این بخش طراحی‌شده، بشکه‌ای نفتی است که یک سری حیوانات مانند زالو به آن چسبیدند.

وی تصریح کرد: سالن پنجم غرفه نفوذ در هنر و رسانه است که یک حوض برای این قسمت طراحی‌شده که درون آن‌یک پسربچه نشسته اما حوض به‌گل‌نشسته و ماهی‌ها هم در حال جان دادن هستند.

زارعی اضافه کرد: پشت‌صحنه این حوض سیمرغی است که بزک شده که اشاره به سیمرغ بلورین دارد که متأسفانه به بازیگرانی داده می‌شود که به هنر ما نفوذ کرده‌اند و سینما و رسانه ما را از اهداف انقلاب دور کرده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: غرفه بعدی اشاره به مذاکرات با کشورهای اروپایی و آمریکا دارد و صندلی که در اینجا کارشده اشاره به مذاکره‌کنندگان ایرانی و آمریکایی و سیاست چماق و هویج دارد.

زارعی افزود: راوی در این بخش توضیح می‌دهد که منطق آمریکا سیاست چماق و هویج را دارد و بنری که نصب‌شده نشان می‌دهد یک سری از سربازان آمریکایی از اجساد شیعیان بالا می‌روند.



وی تصریح کرد: غرفه هفتم نفوذ در ولایت‌فقیه است که اشاره به افرادی دارد که قصد دارند جایگاه رهبر انقلاب را تضعیف کنند در این بخش تصاویری از دیدار رهبر انقلاب با شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن نصب‌شده که رهبر انقلاب در این دیدار می‌فرمایند که ترامپ را شایسته‌ای مبادله‌ای نامه هم نمی‌دادند.

مدیر اجرایی غرفه نفوذ ابراز داشت: در تصویر دیگری که در این غرفه وجود دارد به دیدار رهبر انقلاب با انصار الله یمن اشاره‌شده که در این دیدار ولی امر مسلمین نامه را در دست گرفته و مطالعه می‌کنند که درواقع خطوط انقلاب را به‌خوبی ترسیم می‌کنند و علاوه بر این شبهاتی که درزمینهٔ ولایت‌فقیه وجود دارد در این بخش پاسخ داده می‌شود.




وی ادامه داد: غرفه هشتم غرفه نفوذ در ظهور است که به بررسی جنبش‌هایی که مدعیان دروغین ظهور هستند می‌پردازد که این بخش را موسسه ولی‌عصر آیت‌الله قزوینی عهده‌دار شده است.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/12158
اخبار مرتبط

نظرات شما