مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم:

روزانه امکان پذیرایی از ۹ هزار زائر را داریم/اجرای طرح بیت الحسین در سطح استان

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم با اشاره به اجرای طرح بیت الحسین در سطح استان، گفت:روزانه امکان پذیرایی از ۹ هزار زائر را داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مهدی قربانی کرم بعدظهر امروز در مصلی قم با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: این قرارگاه در سال چهارم فعالیت قرار دارد.

سال گذشته از 121هزار زائر پذایری انجام گرفت
وی ادامه داد در سال اول 67 هزار نفر و در سال دوم 72 هزار نفر و در سال سوم بیش از 121 هزار نفر زائر در قرارگاه مردمی اربعینی پذیرش و اسکان یافتند.

رئیس قرارگاه مردمی اربعین با اشار به این که در سال سوم 80هزار نفر آقا و 41هزار نفر خواهر بودند، گفت:  سال قبل حدود ۴۰ هزار زائر غیر ایرانی پذیرایی کردیم.

وی اضافه کرد: به ترتیب بیشترین تعداد این زائران از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، هند، روسیه، عراق، ایرلند، گرجستان و ازبکستان بود.

فعالیت دو هزار خادم در قرارگاه مردمی اربعین
قربانی کرم با اشاره به اینکه قرارگاه مذکور در سال ۱۳۹۵ به‌صورت خودجوش توسط تعدادی از طلبه‌ها، دانشجویان و بسیجی‌ها تشکیل شد، گفت: امسال حدود ۲ هزار خادم در زمینه اسکان این زوار فعالیت می‌کنند
وی بیان داشت: حدود ۲۰۰ مبلغ نیز باهدف ارائه خدمات فرهنگی در قرارگاه مردمی اربعین قم فعالیت خواهند داشت.

رئیس قرارگاه مردمی اربعین با اشاره به اینکه پنجم ماه صفر تا پنجم ربیع‌الاول قرارگاه برپا می باشد، ابراز داشت: این قرارگاه به‌منظور پذیرایی شایسته از زوار از سه ماه قبل فعالیت خود را در بخش‌های گوناگون شروع کرده است.

روزانه در قرارگاه اربعین پذیرای 9هزار زائر خواهیم بود
مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم بابیان اینکه در مصلای قدس روزانه امکان پذیرایی از ۹ هزار زائر را داریم، بیان کرد: مسجد مقدس جمکران نیز به‌عنوان پشتیبان این مکان در نظر گرفته‌شده است.    

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی پذیرایی از زوار اربعین در سطح جامعه تاکید و بیان کرد: امسال طرح بیت الحسین در سطح استان اجرایی می‌شود و مسجدها، حسینیه‌ها و شهروندان در حد توانشان می‌توانند پذیرای این زوار باشند.

وی بابیان اینکه در ایام اربعین تعدادی از نیروهای مومن و انقلابی قم برای خدمت به زائران حسینی در موکب‌های این استان در مسیر کربلا مشغول به خدمت هستند، گفت: خدمتگزاران این قرارگاه، تمام تلاش خود را انجام می‌دهند، تا بهترین خدمات را به زائران ارائه کنند.      

برنامه تورقم گردی برای زائران خارجی
قربانی کرم به برنامه‌های مختلف معاونت‌های این قرارگاه اشاره و تصریح کرد: برنامه تور قم‌گردی ویژه زائران غیر ایرانی داریم که شامل زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، تعدادی از بقاع متبرک امامزادگان(ع)، مسجد جمکران، گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهیدان می‌شود.     

وی با تقدیر و سپاسگزاری از دستگاه‌ها و نهادهایی مانند سپاه، استانداری و شهرداری که با این قرارگاه همکاری دارند، اظهار کرد: اتحاد و همدلی خوبی بین مسئولان استان برای ارائه خدمات بهتر به زائران وجود دارد.

ارائه رایگان خدمات پزشکی به بیش از 12هزار نفر در سال گذشته
وی بابیان اینکه در حوزه درمان نیز آماده خدمات‌رسانی به زائران هستیم، افزود: سال گذشته به ۱۲ هزار و ۵۸۰ زائر به‌صورت رایگان خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه شد و امسال نیز ۱۶۰ پزشک و پرستار به‌صورت جهادی برای خدمت به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند.  

قربانی کرم اعلام کرد: دوشنبه هفته جاری (هشتم مهرماه) ساعت ۱۶ آیین افتتاح نمایشگاه قرارگاه مردمی اربعین قم با سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم در مصلای قدس برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقه مندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب ۱۰۶۸۸۸۸۸ بانک رسالت به نام قرارگاه مردمی اربعین قم واریز کنند و نیز برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های این قرارگاه به نشانی اینترنتی www.hikarbala.ir و یا در پیام‌رسان ایتا به نشانی garargah_arbain@ مراجعه کنند.


انتهای پیام/160
گالری عکس
http://qomefarda.ir/12161
اخبار مرتبط

نظرات شما