مدیرکل امور مالیاتی قم:

۴۰ درصد مشاغل پزشکی در قم اقدام به نصب کارتخوان نموده‌اند

مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: تاکنون بیش از ۴۰ درصد مشاغل پزشکی در این استان نسبت به راه‌اندازی سامانه صندوق فروش و نصب کارتخوان اقدام نموده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سهراب امدادی فرد  ‌افزود: بر اساس بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم،‌ همه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی، نظام دامپزشکی و دامپزشکی صادر می‌شود، مکلف هستند از امسال نسبت به راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: مشاغل یادشده باید برای ثبت درخواست تخصیص شماره پایانه فروشگاهی یا کارتخوان به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان نموده و نسبت به بهره‌برداری از دستگاه کارتخوان اقدام نمایند.

وی  بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با رییس دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی، دامپزشکی، نظام دامپزشکی و رییس انجمن داروسازان استان قم اطلاعیه مشترک صادر شد و به افرادی که مشمول این قانون می‌شوند، ‌اطلاع‌رسانی شده است.

امدادی‌فرد تصریح کرد: ۱۰ درصد از مالیات ابرازی عملکرد افراد مشمول که ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش شده‌اند، به مدت ۲ سال بخشیده می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر،‌ عدم نصب این دستگاه موجب جریمه‌ای معادل ۲ درصد فروش خواهد شد و افراد خاطی برابر ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی در ادامه گفت: سازمان مالیاتی کشور ۱۵ گروه دیگر شامل ۵۰ صنف را از ابتدای سال آینده ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش و صدور صورتحساب فروش مطابق مقررات نموده است.

مدیرکل امور مالیاتی قم افزود: وکلا، مشاوران حقوقی و خانواده، دفاتر اسناد رسمی،‌ مشاوران املاک،‌ تالار پذیرایی، رستوران‌ها و همه مراکز طبخ و فروش غذا، همه ‌مراکز اقامتی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایط نقلیه موتوری، آرایشگاه‌ها و آجیل و خشکبارفروشی‌ها ازجمله صنوفی هستند که مشمول نصب کارتخوان شده‌اند.

به گفته وی، ‌قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها، ‌آبمیوه فروشی‌ها،‌بستنی و فالوده فروشی‌ها، میوه و تره‌بار فروشی‌های میدان‌ها میوه و تره‌بار، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار، بازی‌های رایانه‌ای، دفاتر خدمات ارتباطی و الکترونیکی از دیگر صنوفی هستند که باید تا سال آینده کارتخوان نصب کنند.

وی گفت: سامانه ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به سوالات است و کارشناسان امور مالیاتی نیز آمادگی دارند نسبت به راهنمایی مودیان مالیاتی به‌صورت حضوری اقدام نمایند.

امدادی‌فرد افزود: الزام به نصب سامانه صندوق فروش مشارکت جدی در تامین درآمدهای دولت است که در صورت تحقق، وابستگی به نظام نفت برچیده می‌شود و می‌توانیم بر اساس اقتصاد مقاومتی به منابع داخلی تکیه کنیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12299
اخبار مرتبط

نظرات شما