رشد 56 درصدی پرداخت زکات مستحب در قم

دبیر ستاد احیای زکات استان قم گفت: در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان میزان جمع آوری زکات واجب 92 درصد، میزان جمع آوری زکات مستحب 56 درصد و میزان جمع آوری زکات فطریه 7 درصد رشد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوراللهی  با اشاره به وضعیت جمع آوری زکات در استان قم اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری یک میلیارد و 278 میلیون تومان زکات واجب، یک میلیارد و 566 میلیون تومان زکات مستحب، 659 میلیون تومان زکات فطریه و در مجموع سه میلیارد و 504 میلیون زکات در استان جمع آوری شد.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال گذشته 669 میلیون تومان زکات واجب، یک میلیارد و 5 میلیون تومان زکات مستحب، 618 میلیون تومان زکات فطریه و در مجموع 2 میلیارد و 290 میلیون زکات در استان قم جمع آوری شد.

دبیر ستاد احیای زکات استان قم افزود: در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان میزان جمع آوری زکات واجب 92 درصد، میزان جمع آوری زکات مستحب 56 درصد، میزان جمع آوری زکات فطریه 7 درصد و میزان جمع آوری زکات 53 درصد رشد داشت.

 نوراللهی با اشاره به محل هزینه کرد زکات جمع آوری شده در استان قم اظهار کرد: یک میلیارد و 755 میلیون از زکات جمع آوری شده در استان در نیمه نخست سال برای فقرا و یک میلیارد و 749 میلیون تومان نیز برای اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق روستایی قم هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: روستاییان اجباری ندارند که زکات خود را به کمیته امداد تحویل بدهند، در برخی از روستاها، زکات توسط خود مردم جمع آوری و هزینه می‌شود، در این روستاها به دلیل تمکن مردم به لحاظ داشتن درآمد بالا از کشاورزی، رویکرد هزینه کرد زکات در اجرای پروژه‌های عمرانی است.


انتهای پیام/
منبع:فارس
http://qomefarda.ir/12332
اخبار مرتبط

نظرات شما