رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در گفتگو با قم فردا:

1100پدر شهید و2340مادر شهید قم در قید حیات هستند / یک‌دهم شهدای قم ارتشی هستند

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه از6000هزار شهید استان قم 1100پدر شهید و 2430 مادر شهید در قید حیات هستند گفت: باید از این فرصت استفاده کرد و خاطرات شهدا را از زبان مادران و پدران شهدا ثبت و ضبط کرد تا برای آیندگان باقی بماند که این مسئله یکی از اهداف کنگره ملی شهدا است.

احمد حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا، قم فردا اظهار کرد: کنگره ملی شهدا که اجلاسیه آخر آن در آبان ماه سال 99 برگزار خواهد شد متشکل از 13 کمیته است که مسئول هر کمیته یکی از مسئولان ارشد استان قم است.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم افزود: در این کنگره کمیته های مختلفی از جمله کمیته بانوان در نظر گرفته شده و به معرفی بانوان شهیده قم می پردازد، یکی از اهداف کنگره تکریم خانواده شهدا، مادران و همسران شهدا است.

حاجی زاده خاطرنشان کرد:  از 6000هزار شهید استان قم 1100پدر شهید و 2430 مادر شهید در قید حیات هستند که باید از این فرصت استفاده کرد و خاطرات شهدا را از زبان مادران و پدران شهدا ثبت و ضبط کرد تا برای آیندگان باقی بماند که این مسئله یکی از اهداف کنگره ملی شهدا است.

 یک‌دهم شهدای قم ارتشی هستند

وی تأکید کرد: هر کمیته کنگره ملی شهدا در قم  برنامه هایی برای اجرا دارد و چندین اجلاسیه شهدای اقشار برگزار خواهد شد از جمله معرفی شهدای قشر دانش آموز، شهدای قشر دانشجو ، بانوان شهیده و.... بیش از یک دهم شهدای قم از شهدای ارتش هستند و ارتش قم بیش از 600 شهید تقدیم کرده است که متأسفانه آن‌طور که باید و شاید برای مردم قم  معرفی نشده اند و با کمک مسئولان از جمله ارتش برای معرفی شهدا و نصب تصاویر شهدای ارتش در سطح شهر کارهای مثبتی صورت گیرد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تصریح کرد: مقام شهدا پیش خدا مشخص است و ما خبری از آن نداریم کدام شهید نزد خدا چه مقامی دارد، نصب بنر شهدای قم در قم اولویت خواهد داشت درست است شهدای شناخته شده ملی بسیار قابل احترام هستند اما باید این نکته را در نظر گرفت مردم هر شهر باید با شهدای شهر خود آشناتر باشند و قبل از نصب تصاویرشهدای شناخته شده باید شهدای گمنام شهر که نامی از آنها برده نمی شود جزء اولویت ها باشد.

وی گفت: اتاق اندیشه ورز در قم برای کنگره ملی شهدا راه اندازی شده و کلیه مؤسسات راوی و سیره شهدا در این مجموعه گرد هم آمدند، 76 عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدا تعریف شده است که در طول سال اجرا می شود همچنین 7 اجلاسیه قبل از اجلاسیه نهایی برگزار می شود و  همه این اجلاسیه ها و برنامه ها با حضور و کمک هاری مردم انجام خواهد شد.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/12429
اخبار مرتبط

نظرات شما