دلدادگی زائران پیاده روی اربعین کشور آذربایجان در قم

صدای دل‌نواز و دل‌نشین زائران پیاده‌روی اربعین که از کشور آذربایجان به ایران آمده‌اند درست کنار حوض و روبروی گنبد، حال و هوای جمکران را به کربلا می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ساعت از نیمه شب گذشته صحن مسجد مقدس جمکران حال و هوای خاصی دارد از شلوغی روز خبری نیست گوشه و کناره حیاط دلدادگانی در تنهایی و سکوت با خدای خود راز و نیاز می کنند.

صدای دل نواز و دل‌نشین زائران پیاده روی اربعین که از کشور آذربایجان به ایران آمده اند درست کنار حوض و روبروی گنبد حال و هوای جمکران را به کربلا می برد.

نزدیک تر می شوم تا صدای مداح را واضح تر بشنوم حدود 100 زن و مرد جوان هستند با پرچم های که نشان از ارادت به سیدالشهدا دارد.
مداح با شور و حال وصف ناشدنی و با آن گویش دلنشین آذری در رسای سیدالشهدا می خواند کم کم دیگر هموطنانمانی که در جمکران حضور داشتند گرد این کاروان جمع می شوند و سینه زنی می کنند.

مداح هر بار تکرار می کند تا ولایت واب حسین اولمیوب اولمز (تا ولایت زنده است حسین نمرده و نخواهد مرد)

مردم ایران را دوست داریم

بعد از مراسم مداحی با آنها سلام و احوال پرسی می کنم بسیار مهربان و صمیمی پاسخم را می دهند با آنها هم صحبت می شوم بسیار مهربان هستند از مهمان نوازی مردم ایران می گویند از اینکه آن‌ها هم مردم ایران را دوست دارند و برای مردم ایران آرزوی سلامتی می کنند.

می گویند چند ساعت دیگر به سمت مرز شلمچه حرکت می کنند یکی از آنها که زن جوانی حدود 30 ساله است می گوید شنیده ایم در عراق اغتشاش شده این توطئه آمریکا و دشمنان اسلام است که ما به پیاده روی اربعین نرویم اما ما ترسی نداریم چه بهتر انسان در راه زیارت امام حسین(ع) سختی بکشد و جانش در این مسیر فدا شود.
کمی جا خوردم از بصیرت مردمی که در کشوری زندگی می کنند که اخبار مسلمانان سانسور می شود.

در این فکر بودم که یکی از آن‌ها گفت قدر ایران را بدانید، کشور امنی دارید به راحتی زندگی و عزاداری می کنید ما حتی اگر در منزلمان سینه زنی کنیم ممنوع است چه برسد به اینکه در خیابان و اماکن مذهبی عزاداری کنیم با اینکه بیشتر مردم ما مسلمان هستند اما آمریکا بر مسئولان ما تسلط دارد و مسلمانان در سختی هستند.

اقتدار ایران به خاطر خون شهدا است

می گفتند قدر رهبرتان را بدانید این آسایش و امنیت و اقتدار شما به خاطر خون شهدای شما است ما و بقیه مسلمانان هم باید راه شما را برویم، تا چند سال پیش نمی توانستیم به راحتی حجاب داشته باشیم و اجازه حضور در مدرسه با حجاب را نداشتیم اما برادران ما که هنوز عده ای از آن‌ها در زندان هستند راه شهدای شمارا در پیش گرفتند و اعتراض کردند و ما امروز به خاطر اعتراضات آن‌ها می توانیم حجاب داشته باشیم.

این همه بصیرت این کاروان پیاده روی اربعین آن هم از یک کشور دیگر که به سختی شعائر دینی خود را به پا می کنند برای من جای تعجب داشت آنها را مسلمان تر از خودم دیدم.

یکی از این زائران می گفت ارمنی ها و مسیحیان هم در پیاده روی اربعین شرکت می کنند چطور با فتنه و اغتشاش مسلمانان را می خواهند بترسانند که به پیاده روی اربعین نروند با هیچ ترفندی دشمنان نمی توانند با عظمت اربعین مبارزه کنند.

فقط سکوت کرده بودم و به حرف هایشان گوش می کردم که یکی از آنها به سمت من آمد و با حسرتی که در نگاهش پیدا بود گفت مزار حکیمه خانم خواهر حضرت معصومه(س) در کشور آذربایجان است اما اجازه زیارت نمی دهند و مثل حرم حضرت معصومه(س) صحن و سرا ندارد قدر این اماکن مقدسی که در ایران دارید را بدانید بعد از بازگشت از پیاده روی اربعین چند روزی در قم خواهیم ماند قم شهر مقدسی است در تاریخ آمده که علم از نجف به قم خواهد آمد و قم مرکز اسلام خواهد شد و در آخر والزمان امن ترین شهر جهان خواهد بود.

من به خیال خودم آمده بودم تا شهر قم را به این زائران معرفی کنم غافل از اینکه حقیقت و تاریخ حقانیت اسلام و شیعه تا دورترین نقاط و در سخت ترین شرایط نیز در قلب ها نفوذ کرده است.

در حین گفتگو تلفن یکی از آنها زنگ خورد یکی از اقوامشان بود می گفت در مرز ایران و عراق هستیم می گفت مرز بسته بود جمعیت زیاد است ایران می خواهد مطمئن باشد که زائرانی که به عراق می‌روند در سلامت رفته و بازمی‌گردند ایرانی ها مدام اوضاع را در عراق رصد می کنند تا همه در سلامت باشند.

این حرف ها را با شور و شعف برایمان نقل می کند که در پاسخ، یکی از آن‌ها می گوید امام حسین(ع) خودش کمک می کند و ما به پیاده روی خواهیم رسید....

وقت رفتن است از آن‌ها خداحافظی می کنم با محبت پاسخم را می دهند از آنها دور می شوم صحبت هایشان ادامه دارد می شنوم که می گویند امسال تعداد بیشتری در پیاده روی شرکت خواهند کرد....
              
مرضیه مهدیلو


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/12501
اخبار مرتبط

نظرات شما