۱۰۰ واحد صنفی آهن‌فروشی به شهرک صنوف رفتند

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: حدود ۱۰۰ واحد صنفی در خیابان‌های مطهری،‌ دانش، قلعه کامکار و ...در یک فرایند یک سال و نیمه به شهرک صنوف رفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید امیر سامع با اشاره به اینکه شهرک صنوفی از چند سال قبل در شهر شکل‌گرفته است که در فاز آهن‌فروشان، 300 واحد پیش‌بینی‌شده است، اظهار داشت: ساخت انبار و بخش اداری شهرک هم انجام‌شده و شهرداری در آماده‌سازی فضای این شهرک و تأمین زیرساخت‌ها در سه سال اخیر، بیش از 20 میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی گفت: حدود 100 واحد صنفی در خیابان‌های مطهری،‌ دانش، قلعه کامکار و ...در یک فرایند یک سال و نیمه به شهرک صنوف رفتند و در حال حاضر نزدیک به 100 واحد مستقر شده‌اند. قطعاً واحدهای داخل شهر می‌توانند تغییر کاربری داده و با شغل‌هایی که مناسب معابر شهری است اقتصاد خود را پیش ببرند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در ادامه با اشاره به واحدهای عرضه سیلندر گاز مایع در شهر،‌ توضیح داد: در سال‌های قبل به این دلیل که شبکه گاز شهری در تمام نقاط شهر وجود نداشته، یک سری واحدهایی برای شارژ کپسول ایجاد شده‌اند که هیچ مجوزی نداشتند و باید فقط گاز LPG توزیع می‌کردند.

وی با تأکید بر اشتباه شکل‌گیری این واحدها‌ تصریح کرد: 60 واحد شارژ سیلندر گاز مایع داشتیم که در یک سال، 17 حادثه انفجار و حریق به وجود آوردند درحالی‌که در سطح شهر، دو واحد استاندارد داریم که تحت نظارت شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی کار می‌کنند.

سامع اضافه کرد: طی فرایندی توسط سازمان آتش‌نشانی واحدهای عرضه‌کننده در سطح شهر شناسایی شدند و مواردی که غیر ایمن بودند، در اولویت اخطار قرار گرفتند. بعضی از این‌ها کاملاً داخل بافت متراکم شهری بودند و این بسیار خطرناک بود که از آن‌ها خواسته شد نسبت به رفتار استاندارد اقدام کنند.

وی با تصریح بر اینکه جز دو واحد مجاز،‌ مابقی حق شارژ سیلندر گاز مایع ندارند و فقط باید توزیع‌کننده باشند، خاطرنشان کرد: فعالیت حدود 20 واحد متوقف‌شده است و در مرحله بعد هم طبق مصوبه کارگروه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، قرار شد بر اساس روش قانونی، 20 واحد دیگر جمع‌آوری شوند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: بیش از 95 درصد مردم شهر قم به شبکه گاز شهری دسترسی دارند و اصلاً به این تعداد واحد توزیع گاز LPG نیاز نداریم. حال‌آنکه بخش قابل‌توجهی از این واحدها شارژ غیرمجاز سیلندرهای گاز مایع را نیز انجام می‌دهند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12517
اخبار مرتبط

نظرات شما