اردوغان از وضعیت عربستان در حمله به یمن درس بگیرد

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام ترکیه در حمله به سوریه قطعاً محکوم است و شکست خواهد خورد و ترکیه باید از وضعیت عربستان و دیگر کشورهای متجاوز در سطح منطقه درس بگیرد و اشتباهات آنها را تکرار نکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به حمله ترکیه به شمال سوریه گفت: اقدام ترکیه در حمله به شمال سوریه اقدامی به دور از شئونات دیپلماتیک است و این اقدام کاری نیست که امروز مجامع بین‌المللی آن را بپسندد.

وی افزود: اقدام ترکیه در حمله به سوریه قطعاً محکوم است و شکست خواهد خورد و ترکیه باید از وضعیت عربستان و دیگر کشورهای متجاوز در سطح منطقه درس بگیرد و اشتباهات آنها را تکرار نکند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فاجعه‌آمیزتر از اقدام ترکیه اقدام ناجوانمردانه آمریکایی‌ها است که از مردم کرد سوریه استفاده کردند و امیال و برنامه‌های خودشان را جلو بردند و به موقع هم این اکراد را به سطل زباله انداختند.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: مردم منطقه باید بدانند که آمریکایی‌ها در هیچ شرایطی قابل اطمینان نیستند و به نظر من دنیا باید از این اقدام زشت آمریکایی‌ها درس عبرت بگیرد. مردم منطقه باید همانند رهبر معظم انقلاب دست رد به اهداف و برنامه‌های آمریکا بزنند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: من به آقای اردوغان می‌گویم که اشتباهات فراوانی را در سوریه مرتکب شده و ما امیدوارم بودیم که آقای اردوغان همراه با ایران و روسیه برای برقراری نظم و عدالت در سطح منطقه تلاش و کوشش کند اما این اقدام زشت اردوغان در حمله به سوریه کارهای ترکیه در منطقه را هیچ و پوچ کرد و من به آقای اردوغان می‌گویم تا هرچه ابعاد فاجعه بیشتر نشده منطقه شمال سوریه را ترک کند و اجازه دهد دولت این کشور بتواند تکلیف منطقه خود را خود مشخص کند. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12566
اخبار مرتبط

نظرات شما