عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

پیاده‌روی اربعین موجب افزایش روحیه ایثار، فداکاری و معنویت در انسان‌ها می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پیاده‌روی اربعین موجب افزایش روحیه ایثار، فداکاری و معنویت در انسان‌ها می‌شود که باید بهترین بهره را از آن ببریم.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به پیاده‌روی اربعین و حضور گسترده مردم ایران اسلامی در این حرکت خودجوش و عظیم معنوی، اظهار داشت: زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین بارها در منابع مختلفی بیان‌شده و بر روی آن تأکید فراوانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تأکیدات فراوان دلالت بر این دارد که این روز بزرگ را باید اهمیت داد چنانچه پیش‌ازاین علمای بزرگ جهان تشیع به آن اهمیت زیادی قائل بودند به‌طوری‌که آیت‌الله شاهرودی در نجف اشرف بیش از 80 بار در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

وی حضور گسترده مردم از ملیت‌های مختلف را موردتوجه قرارداد و گفت: این حرکت یک اقدام اسلامی است که با قصد قربت برای زیارت امام حسین (ع) انجام می‌شود که موردتوجه سایر مذاهب نیز بوده است.

فقیهی افزود: مردم از کشورهای مختلف در این راهپیمایی شرکت می‌کنند به عبارتی می‌توان گفت این اجتماع جهانی است که بین تمام ادیان اتفاق می‌افتد و مردم از قاره‌های مختلف جهان برای حضور در این مراسم خود را به کربلا می‌رسانند.

وی تصریح کرد: حماسه اربعین و حضور در پیاده‌روی امام حسین (ع) ظرفیت بالایی دارد که قلب و روح مردم جلا پیداکرده و موجب می‌شود به معنویت توجه بیشتری پیدا داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور در پیاده‌روی اربعین را با دوران حضور جوانان در جنگ تحمیلی مقایسه کرد و بیان داشت: در دوران 8 سال جنگ تحمیلی نیز یک چنین حالتی به وجود آمده بود به‌طوری جوانان این مرزوبوم با یک حالت معنوی و عبادی در جبهه‌ها حاضر می‌شدند.

 وی پیاده‌روی اربعین را موجب افزایش روحیه ایثار، فداکاری و معنویت دانست و گفت: این حرکت معنوی موجب می‌شود که انسان روحیه باصفایی پیدا کند و در ایام دیگر سال از این روحیه استفاده کرده و تداوم داشته باشد.

وی به عبارت حب الحسین یجمعنا نیز اشاره کرد و ابراز داشت: درواقع این محبت و دوستی امام شهیدان است که همه را گرد کربلا جمع کرده و همه مردم از فرق و آیین‌های مختلف برای ایشان عزاداری می‌کنند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/12640
اخبار مرتبط

نظرات شما