بیش از 74 هزار زائر اربعین در قرارگاه اربعین پذیرایی شده‌اند

مسوول قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: در دو هفته گذشته بیش از ٧٤ هزار زائر در مصلی پذیرایی شدند که ٥٧ هزار نفر از آنها آقا و ١٦ هزار نفر خانم بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی قربانی کرم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، با اشاره به چهارمین سال برپایی قرارگاه مردمی اربعین حسینی اظهار کرد: قم الان به عنوان عمود اول پیاده روی اربعین امام حسین مطرح است و خادمین شما مردم شریف قم از ٥ صفر تا ٥ ربیع در مصلی قدس میزبان زائرین اربعین هستند.

وی با اشاره به وضعیت خدمات‌رسانی به زائرین اربعین در قرارگاه مردمی اربعین در مصلی قدس تصریح کرد: در دو هفته گذشته بیش از ٧٤ هزار زائر در مصلی پذیرایی شدند که ٥٧ هزار نفر از آنها آقا و ١٦ هزار نفر خانم بودند.

مسوول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با تاکید بر اینکه 41 هزار نفر از زائرین پذیرایی شده در قرارگاه مردمی اربعین پاکستانی بوده اند خاطرنشان کرد: ٣٠ هزار نفر از ایران، ٨١٠ نفر از آذربایجان، ٥٣٩ نفر از افغانستان و زائرینی از هند، ترکیه، عراق، روسیه، سوئد، اتریش، تایلند و فرانسه در مصلی پذیرایی و اسکان داده شده‌اند.

 وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده امسال حداقل پذیرای بیش از ٣٠٠ هزار زائر اربعین در مصلی باشیم خاطرنشان کرد: از امروز با شد گرفتن بازگشت زائرین از کربلا حجم حضور زائرین در مصلی نیز افزایش چشم‌گیر خواهد یافت.

قربانی کرم با بیان اینکه ظرفیت اسکان در مصلی بیش از ٩ هزار نفر است گفت: پذیرایی ٢٤ ساعته از زائرین در مصلی انجام می شود و ٢٠٠ نفر از مبلغین هم کارهای فرهنگی و تبلیغی انجام می دهند.

وی اذعان کرد: در حوزه درمانی هم خدمات رایگان به زائرین ارایه می شود که تاکنون بیش از ٧ هزار نفر از خدمات استفاده کرده‌اند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12750
کلیدواژه: اربعین زائر کربلا
اخبار مرتبط

نظرات شما