۱۲ کیلوگرم مواد غذایی مشکوک در قم معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در جریان نظارت‌ها و بازرسی‌های بهداشتی انجام شده از مکان‌های اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی در قم ۱۲ کیلوگرم مواد غذایی مشکوک شناسایی و معدوم سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن ایزانلو  اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده، نظارتهای بهداشتی اربعین در زمینه بهداشت محیط و بیماری یابی و مبارزه با بیماری ها در سه نقطه اسکان زائران اعم از مصلای قدس، مسجد جمکران و امامزاده  جمال در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به اقدام های انجام شده برای کنترل بهداشت آب و مواد غذایی و همچنین گندزدایی و بهسازی محیط بیان داشت: ۴۵ مورد کلر سنجی، ۳۵ مورد بازدید از مخازن ذخیره آب شرب انجام شده است.

ایزانلو گفت: کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قم ۳۲ مورد بازدید را از محل طبخ غذا در قرارگاه اربعین مستقر در مصلای قدس انجام دادند.

وی با اشاره به ۱۲ مورد نظارت بر محلهای نگهداری غذا خاطر نشان کرد: ۴۰ مورد بازدید از مکان های توزیع غذا و همچنین بهداشت محیط غذا خوری ها صورت گرفته است.

معاون علوم پزشکی قم همچنین ۲۳ مورد نظارت بر اماکن شستشو و گندزدایی ظروف غذا و چای ‌گفت: ۹ مورد نظارت روی انبار، سردخانه ها و نانوایی ها و ۱۰ مورد نظارت بر آرایشگاه مراکز اسکان نیز از جمله فعالیت های نظارتی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در این ایام به شمار میآید.

وی با بیان اینکه هیچ موردی مبنی بر مسمومیت غذایی مشاهده نشده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای ۷۰ مورد گندزدایی محیط وارد عمل شده و یا بر آن نظارت داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هفت جلسه مشترک با مسئولان قرارگاه اربعین گفت: ۱۲ جلسه آموزشی توجیهی مختص نیروهای خدماتی و شاغلان محل اسکان زائران و افراد دخیل در امر تهیه و توزیع غذا انجام شد.

معاون علوم پزشکی قم در پایان بیان کرد: موضوع بیماری یابی نیز به صورت فعال در هر سه مکان یاد شده انجام شده و بیماری ها تحت کنترل است و هیچ مورد خاصی از ابتلا به بیماری نداریم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12760
اخبار مرتبط

نظرات شما